stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 418728
  • 14 بهمن 1400 - 16:54
1
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان سینا در شهرستان کارون پُر شد

۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان سینا در شهرستان کارون پُر شد
خوزستان - سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه مردم باید تا حد امکان از حضور در تجمع خودداری کنند گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان سینا شهرستان کارون پر شده که نشان از سرعت انتشار بیماری دارد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر حبیب حی بر سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: شیب اُمیکرون به صورت آسانسوری بوده و شیوع بسیار بالایی دارد لذا با توجه به ظرفیت محدود بیمارستانها، قطعا پیشگیری بسیار مهمتر است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش درمان نامحدود نیست افزود: روز گذشته حدود چهار هزار بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان مراجعه کردند که این آمار برای یک روز بسیار زیاد است. همچنین در حال حاضر ۸۰ درصد ظرفیت بیمارستان رازی اهواز تکمیل شده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر بیش از ۲۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که با این شیب تند بستری، نگران کمبود تخت بیمارستانی هستیم زیرا ظرفیت نیروی انسانی متخصص و امکانات بیمارستانی نامحدود نیست.

او به صدا درآمدن زنگ هشدار برای خانواده ها را ضروری دانست و گفت: در پیک قبلی، خانواده های زیادی به سوگ عزیزانشان نشستند لذا اکنون نباید عادی انگاری در جامعه رواج پیدا کند.

حی بر بیان کرد: اگر پیشگیری، تعطیلی تجمع و دید و بازدید، استفاده از ماسک، تزریق واکسن صورت نپذیرد شرایطی به مراتب وخیم تر از دوره های قبل در کمین خانواده های خوزستانی است.

وی افزود: به همان شکلی که در پیک قبلی عزیزانی را از دست دادیم، دوباره و در صورت سهل انگاری، این وقایع تلخ بار دیگر اتفاق خواهد افتاد لذا همه ما در مورد عزیزان و خانواده هایمان، مسئول هستیم.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان نارنجی، ۱۴ شهرستان زرد و سه شهرستان آبی کرونایی هستند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.