stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 418741
  • 14 بهمن 1400 - 12:36
0

بیش از ۴۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند

بیش از ۴۵۰۰ بیمار سرپایی مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند
خراسان رضوی- رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش بیش از 100 درصدی تعداد مراجعین سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تعداد مراجعین سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از عموم مردم خواست در صورت ابتلا به علائم در اولین گام ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ به نزدیکترین مرکز منتخب و یا درمانگاه مراجعه نمایند.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۹۵۸ نفر به مراکز منتخب کرونا و هزار و ۴۹۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند. طی ۱۰ روز اخیر نیز تعداد بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان های استان خراسان رضوی حدود ۹۰ درصد افزایش داشته است. در حال حاضر ۶۹۶ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۵۰۲ نفر از این بیماران متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان در ادامه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۵ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۲۱۷ نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

وی با اشاره به تقویت سامانه ۱۹۱ برای راهنمایی عموم مردم تاکید کرد: شهروندان برای کسب اطلاعات در خصوص علائم بیماری با سامانه ۱۹۱ تماس حاصل کنند و با راهنمایی این مرکز در صورت نیاز به  مراکز بهداشتی و درمانی در سطوح مختلف مراجعه نمایند.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.