stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 419374
  • 16 بهمن 1400 - 17:37
0

افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به بیمارستان فوق تخصصی کودکان مشهد

افزایش ۳۰ درصدی مراجعه به بیمارستان فوق تخصصی کودکان مشهد
خراسان رضوی- رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد از افزایش 30 درصد مراجعه سرپایی کودکان مبتلا و یا مشکوک به کرونا به این مرکز خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر سید علی جعفری رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد اظهار کرد: بر اساس مطالعه انجام شده ویروس اُمیکرون هفتاد برابر بیشتر از سویه دلتا در راه های هوایی تکثیر می یابد و به همین منظور لازم است که والدین مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

وی افزود: اُمیکرون علاقه بیشتری به التهاب ریه ها در کودکان دارد تصریح کرد: به دلیل باریکتر بودن راه های هوایی کودکان و تکامل کمتر در صورت ابتلا به اومیکرون، با سهولت بیشتری توسط مخاط تنگ و مسدود می شود و باعث خس خس سینه و خروسک می شود.

جعفری خاطرنشان کرد: البته به دلیل اینکه سیستم ایمنی ذاتی کودکان قوی تر از بالغین است، ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا در کودکان نادر است. علائم اومیکرون به بیماری آنفلوانزا شباهت دارد و میزان ابتلا به نوع شدید و یا حتی مرگ در کودکان در آنفلوانزا بیشتر از اومیکرون است.

وی در ادامه گفت: میزان مراجعه  بیماران  به این مرکز از زمان شیوع اومیکرون ۳۰ درصد  افزایش داشته است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به تبع بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس برخوردار است.

شناسایی بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا

دکتر محمد پهلوان کاشی مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با اشاره به تغییر رنگ بندی شهرهای استان خراسان رضوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در حوزه های بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شدند.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان های سبزوار، بردسکن، رشتخوار، کلات، نیشابور، تربت حیدریه، مشهد و بینالود(طرقبه و شاندیز) در وضعیت قرمز و سایر شهرهای استان در وضعیت  نارنجی و زرد قرار دارند.

پهلوان خاطرنشان کرد: روند بیماران سرپایی و بستری در استان خراسان رضوی افزایشی است. درحال حاضر ۷۷۰ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۵۶۷ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه  علوم پزشکی مشهد است.

۶۰ درصد تست های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مثبت می شود

دکتر سعید عامل جامه دار مسئول فنی آزمایشگاه مرجع کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: روزانه یک هزار و ۴۰۰ تست کرونا به این آزمایشگاه ارجاع میشود که نتیجه ۶۰ درصد از نمونه ها مثبت است.

وی افزود: روند مثبت شدن نتیجه تست های کرونا صعودی است و سویه اُمیکرون نیز در نمونه ها کاملا غالب است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.