stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 419742
  • 17 بهمن 1400 - 20:12
2
همزمان با چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان

دو نمایشگاه هنری در مشهد گشایش یافت

دو نمایشگاه هنری در مشهد گشایش یافت
خراسان رضوی- همزمان با چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان دو نمایشگاه هنری در مشهد گشایش یافت.
قلم | qalamna.ir :

مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر گفت: در نگارخانه رضوان مشهد نمایشگاه پوستری از آثار هنرمندان برجسته طراحی گرافیک خراسان رضوی با حضور جمعی از مدیران فرهنگی هنری استان گشایش یافت.

غلامرضا خلیلی افزود: در این نمایشگاه  ۳۸ اثر منتخب با موضوع آزاد از اساتید و هنرمندان حرفه‌ای رشته گرافیک استان در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

وی گفت: ۳ پوستر از ۳۲ پوستر پذیرفته شده در بخش طراحی گرافیک چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر کشور به هنرمندان خراسان رضوی تعلق دارد که یک اثر آن در نمایشگاه حاضر قابل رؤیت است.

مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با اشاره به دو بخش نکوداشت اساتید و بزرگداشت نخبگان هنر در عرصه نقاشی به عنوان بخش‌هایی از این جشنواره، برگزاری نمایشگاه  آثار قدیر صباغیان را در راستای نکوداشت این هنرمند پیشکسوت عنوان کرد افزود: در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی ۳۸ اثر از استاد صباغیان به نمایش درآمده است که به سبک رنگ روغن با شیوه رئالیستی مکتب کمال‌الملک با موضوعات مختلف به خلق آثار پرداخته است.

خلیلی افزود: استاد صباغیان یکی از شاگردان مکتب کمال‌الملک است که بسیاری از هنرمندان امروز در خراسان که به عنوان چهره هنری مطرح هستند در محضر ایشان شاگردی کردند.

نمایشگاه آثار مرحوم صباغیان ۱۶ بهمن ماه با حضور جمع کثیری از هنرمندان عرصه‌های مختلف در نگارخانه موزه مرکزی آستان قدس رضوی گشایش یافت و تا پایان بهمن ماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.