stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 419882
  • 18 بهمن 1400 - 11:39
0

۳۳۲ بیمار جدید در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند

۳۳۲ بیمار جدید در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شدند
خراسان رضوی - رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد پهلوان کاشی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا طی ده روز گذشته  ۸۷ درصد افزایش یافته است. در حال حاضر ۹۰۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۲ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند.

وی افزود: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲ هزار و ۶۲۷  فرد مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز جامع سلامت منتخب و هزار و ۵۹۹ بیمار سرپایی به اورژانس بیمارستان ها مراجعه کرده اند.

پهلوان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کرونا و یا مراکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه کنند و از حضور مستقیم به بیمارستان ها اجتناب کنند. مراجعه مستقیم بیماران به بیمارستان ها ضمن ایجاد ازدحام مراکز درمانی، روند خدمات رسانی به بیمارانی که نیازمند اقدامات درمانی هستند را کند می کند.

فقط ۲۶ درصد افراد دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۵.۶۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال دُز اول، ۸۳.۶۳ درصد دُز دوم و ۲۶.۱۸ درصد دُز سوم واکسن را در مناطق زیر پوشش این دانشگاه دریافت کرده اند که لازم است  برای افزایش ایمنی جامعه، پوشش واکسیناسیون دُز سوم سرعت بیشتری بگیرد. واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال نیز از ۹ بهمن آغاز شده و تا کنون ۱۵ هزار و ۱۴۵ نفر زیر پوشش قرار گرفته اند.

روزانه بیش از ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی می‌شوند

دکتر محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: روزانه بیش از ۱۵۰۰ کرونایی شناسایی می‌شوند که بالغ بر ۵۰ درصد مراجعات به مراکز منتخب کرونا را شامل می‌شوند و بیشترین موارد مثبت هم خانوادگی هستند.

وی افزود: روزانه بالغ بر ۳ هزار مراجعه‌‎کننده به مراکز منتخب کرونا داریم که از این تعداد پاسخ تست بیش از ۱۵۰۰ نفر و بالای ۵۰ درصد آنها مثبت است. بیشترین موارد مثبت خانوادگی بوده و بیشترین موارد مبتلا هم گرفتار ویروس اُمیکرون شده‌اند، ویروسی که به غلط کم‌خطر و بی‌‎خطر معرفی شد، اما به علت شدت بالای انتشار و عادی‌انگاری‌های موجود مشکل‌آفرین شده است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.