stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 42194
  • 16 فروردین 1399 - 14:05
1

آشنایی با دانشگاه‌های سوئیس

تحصیل در کشوری چون سوئیس به علت وجود دانشگاه‌های فوق‌العاده با رنک بالا می‌تواند دانشجویان را برای کار در هر کشوری آماده کند.

قلم | qalamna.ir :

بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، طبیعتا کشوری چون سوئیس یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ اقتصادی و سیاسی است و در بین کشورهای اروپای شرایط بسیار خوبی برای کار و زندگی دارد. بطوری‌که خیلی از متقاضیان کار از کشورهای مختلف دنیا به کار و تحصیل در سوئیس فکر می‌کنند. سوئیس کشوری در قلب اروپا است و با چند کشور در اروپا همسایه است. اقتصاد فوق‌العاده پیشرفته‌ای دارد که از غالب کشورهای حوزه شنگن پیشرفته‌تر است. نرخ بیکاری بسیار پایین آن یکی از عواملی است که این کشور کوچک را جذاب و دوست داشتنی کرده است. غالب مشاغلی که در این کشور وجود دارد و پتانسیل خوبی برای پیشرفت در این کشور دارد در زمینه خدمات و بانکداری است. بانکداری سوئیس یکی دیگر از مسائلی است که سوئیس را بر سر زبان‌ها انداخته است. به طور کلی دانشگاه‌های سوئیس اکثرا برای دانشجویان هزینه در بر دارد. که در ادامه راجع به آن صحبت خواهیم کرد. اما در وهله اول شاید شناخت از دانشگاه‌های موجود در این کشور کمک شایانی به تحصیل در سوئیس و کار در آن کند.

دانشگاه‌های برتر سوئیس همراه با هزینه‌های مربوط به تحصیل آن شامل موارد ذیل می باشد:

دانشگاه ژنو با شهریه ۹۰۰ یورو € در سال

دانشگاه برن با شهریه ۱۵۰۰ یورو€  در سال

دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی شمال  غربی سوئیس با شهریه ۱۳۰۰ یورو € در سال

دانشگاه لوزان با شهریه ۱۵۰۰ یورو € در  سال

موسسه فناوری زوریخ ETH با شهریه ۱۶۰۰ یورو € در سال

دانشگاه بازل با شهریه ۱۶۰۰ یورو € در سال

دانشگاه زوریخ با شهریه ۱۴۰۰ یورو € در سال

برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در سوئیس را دارند نیز این کشور شرایط فوق‌العاده مناسبی دارد. با توجه به شرایط تحصیلی و امکانات رفاهی برای زندگی در سوئیس همواره تحصیل در این کشور یکی از بهترین انتخاب‌های تحصیل پزشکی خواهد بود. قاعدتا هزینه‌های زندگی و تحصیل در سوئیس کم نخواهد بود اما به مراتب رشته‌های پزشکی هزینه‌های بیشتری را به نسبت دیگر رشته‌های تحصیلی خواهد داشت. اما مدرک تحصیلی آن دارای اعتبار بسیار زیادی است که فارغ التحصیلان پزشکی این کشور امکان کار در تمام  کشورهای اروپایی را خواهد داشت . به طور کلی تحصیل پزشکی زمان زیادی را از فرد به عنوان دانشجو خواهد گرفت. یک دوره پزشکی می‌تواند در سوئیس زمانی بین ۵ الی ۷ سال به طول انجامد. دانشگاه‌هایی که در این کشور دوره های پزشکی را برگزار می‌نمایند شامل:

دانشگاه لوزان

دانشگاه لوسرن

دانشگاه زوریخ

دانگشاه لوگانو

دانشگاه سنت گالن

بازار کار پر رونقی که سوئیس دارد این امکان را به فارغ التحصیلان می‌دهد که در آنجا به اشتغال در پیشه پزشکی مشغول شوند. فرآیند تغییر نگرش در آموزش پزشکی در سوئیس از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. در تاریخ با اینکه انجمن‌های پزشکی سوئیس و گروه‌های ذی نفع اقدامات مختلفی را برای مشاهده و گزارش تغییرات بین‌ المللی ارائه دادند یک هیئت کوچک از پزشکان سوئیسی به نمایندگی از پزشکان و اساتید دانشکده‌های پزشکی ژنو و برن از مدارس پزشکی منتخب آمریکای شمالی که برنامه‌های درسی متفاوتی را اتخاذ کرده بودند دیدن کردند. این کنفرانس با اساتید  و دانشجویان از ۵ مدرسه پزشکی در سوئیس به خوبی اجرایی شد. مهم ترین چالش پیش روی هرگونه برنامه درسی در سوئیس این بود که آیا دانشکده می تواند نوع اصول آموزشی را که در آن زمان در دانشگاه برن اجرا می‌شد و مواردی را که در کنفرانس جهانی آموزش پزشکی که در سال ۱۹۸۸ توصیه می شد بپذیرد یا خیر. از آن زمان تغییرات محسوسی در نحوه آموزش پزشکی در سوئیس ایجاد شد.

بعد از تمام مسائلی که در خصوص تحصیل در سوئیس مطرح شد قاعدتا یکی از موضوعات بسیار مهم در خصوص زندگی در هر کشوری هزینه‌های زندگی در آن کشور است که سوئیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه این مسئله می تواند دغدغه و مسئله بسیار مهمی باشد. حال که با شرایط مربوط به تحصیل در این کشور آشنا شدید بهتر است از هزینه زندگی در سوئیس نیز آگاه شوید تا درک کاملی از زندگی در این کشور و میزان هزینه های آن داشته باشید. به طور کلی هزینه های زندگی در سوئیس شامل هزینه های مربوط به اجاره مسکن، هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک و پوشاک می‌شود. هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی و یا هزینه های خدماتی نیز به آنها اضافه می‌شود. این هزینه‌ها به طور کلی در سوئیس شامل:

اینها تنها بخشی از هزینه‌های مربوط به زندگی در کشور سوئیس است که می‌توان به طور تقریبی بیان کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.