مهندس شاهرخ کشاورز دبیر کل این همایش، با بیان اینکه در این رویداد، بیش از ۴۰۰ کارفرما و مدیر مراکز تجاری از سراسر کشور و ۲۰۰ برند فعال در مراکز تجاری حضور مییابند، گفت: هدف از برگزاری این مراسم تقدیر و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه، فرهنگسازی در خصوص رویکردهای مدرن و نوین صنعت ساخت و بهرهبرداری از مراکز خرید و الگوبرداری صحیح از استانداردهای روز جهان در این زمینه است.
وی افزود: شرکتکنندگان در این همایش در کنار یکدیگر به بحث و گفتگو در مورد بررسی راههای موفقیت مراکز خرید و نیازهای متقابل برندها و مراکز تجاری میپردازند.
سردبیر این ماهنامه حوزههای اصلی انتخاب برترینهای این صنعت توسط هیات داوران همایش را در سه دسته اعلام و تشریح کرد: دسته اول شامل برندها و فروشگاههای برتر فعال در مراکز تجاری کشور میشود.
به گفته کشاورز دسته دوم را معماران، مدیران، وکلا، بهرهبرداران و نویسندگانی تشکیل میدهند که در مورد مراکز خرید و برندها کتاب منتشر کردهاند و دسته سوم شامل مراکز خرید و مجتمعهای تجاری موفق در حال ساخت، در حال افتتاح و در حال فعالیت میشوند که بر اساس برخی معیارها و ضوابط مجمع جهانی مراکز خرید انتخاب شدهاند.
توجه به برندینگ شهری
وی بیان کرد: در این رویداد به مباحثی نظیر برندینگ شهری و سازهای، نقش طراحی و معماری در موفقیت مراکز خرید، معرفی و استفاده از خدمات پولی و مالی و تامین اعتبار در ساخت مراکز خرید و استراتژی برندها جهت حضور در بازار پرداخته میشود.
به گفته کشاورز بررسی چشمانداز، چالشها و فرصتهای ساخت و بهرهبرداری از مراکز خرید ایران و جهان و راهکارهای استفاده از زیر ساختهای IT و تکنولوژیکی در ساخت و راهاندازی مراکز خرید دیگر موضوعات دومین همایش برندهای برتر مراکز خرید و مجتمعهای تجاری کشور هستند.
بر اساس این گزارش ماهنامه تجارتطلایی به عنوان تنها نشریه تخصصی مراکز خرید و برندهای برتر، پس از برگزاری اولین دوره این رویداد در سالگذشته، انتشار ۳۰ شماره از نشریه و برگزاری ۱۸ میزگرد در حوزههای مرتبط با بهرهبرداری صحیح و عملکرد موفقیتآمیز مراکز تجاری، اکنون اقدام به برگزاری دومین دوره این همایش میکند.