stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 422365
  • 27 بهمن 1400 - 17:55
1

ثبت ۷۰ درصدی تست های PCR مثبت در خراسان رضوی

ثبت ۷۰ درصدی تست های PCR مثبت در خراسان رضوی
خراسان رضوی- مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سرعت بالای چرخش بیماری در سطح جامعه گفت: درصد تست های PCR مثبت استان به بیش از 70 درصد و در شهرستان خواف به 80 درصد رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد حسن درخشان مدیر توسعه و ارتقاء شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سرعت بالای چرخش بیماری در سطح جامعه گفت: درصد تست های PCR مثبت استان به بیش از ۷۰ درصد  و در شهرستان خواف به ۸۰ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد با تصور اینکه سویه اومیکرون در حد یک بیماری سرپایی است و اقدام به خود درمانی می کنند که باید از این کار به شدت اجتناب کرده و به درمانگاه ها و مطب های سطح شهر مراجعه کنند تا درمان اصولی دریافت کنند.

درخشان تاکید کرد: سویه اومیکرون به خصوص در افرادی که واکسن دریافت نکرده اند یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکردند و یا مبتلا به بیماری زمینه ای هستند به شکل شدید بروز می کند.

وی در ادامه گفت: در شرایط فعلی قرنطینه معکوس سالمندان، بیماران زمینه ای و مادران باردار باید اجرا شود. بیش از ۹۰ درصد مرگ و میر ها در افرادی رخ می دهد که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند .

درخشان افزود: در این سویه اطفال زیر ۵ سال، کودکان ، نوجوانان و جوانان آمار ابتلای بالاتری دارند. کودکان می توانند ناقل بیماری باشند. بنابراین با مشاهده علایم بیماری باید سریعا  از مشورت یک پزشک برای درمان کودک استفاده کرد.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.