stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 423399
  • 02 اسفند 1400 - 9:49
1

رادار هواشناسی در خراسان رضوی نصب و راه‌اندازی می‌شود

رادار هواشناسی در خراسان رضوی نصب و راه‌اندازی می‌شود
خراسان رضوی- مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی از ضرورت راه‌اندازی شبکه رادار هواشناسی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های نصب این رادار در استان انجام شده و در صورت تامین اعتبار در سال آینده نصب و راه‌اندازی خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

محسن عراقی‌زاده بیان کرد: اقدامات زیرساختی برای نصب رادار هواشناسی در خراسان رضوی از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت یک هکتار در منطقه خواجه مراد در حوالی مشهد آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون نیز مراحل مکان‌یابی، تملک سایت این رادار و ایجاد جاده دسترسی در این مکان انجام شده است.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ رادار هواشناسی در کشور فعال است گفت: بهره‌گیری از رادارهای هواشناسی به منظور افزایش صحت پیش‌بینی‌های کوتاه مدت با توجه به موقعیت خاص آب و هوایی این استان و قرار داشتن در معرض مخاطرات طبیعی مانند سیل، تگرگ، طوفان، یخبندان و مه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: رادارهای هواشناسی کاربرد عمده‌ در تشخیص و پیش‌بینی وضعیت‌های وخیم هوایی، بارش‌ها و طوفان‌های شدید جوی و تعیین مسیر و پیش‌بینی مسیر حرکت طوفان‌ها و بارش‌ها، در کوتاه مدت و بلند مدت دارند که وضعیت هوا و تحلیل آن را با تصاویری گویا و قابل نمایش و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی نظیر تلویزیون و اینترنت ارائه می‌دهند.

هم‌اکنون برج رادار هواشناسی در استانهایی از قبیل تهران، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، بوشهر، اردبیل و کرمانشاه فعال است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.