stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 423812
  • 03 اسفند 1400 - 19:03
1

تولیت آستان قدس رضوی خواستار رفع کمبود پارکینگ در اطراف حرم امام رضا (ع) شد

تولیت آستان قدس رضوی خواستار رفع کمبود پارکینگ در اطراف حرم امام رضا (ع) شد
خراسان رضوی- تولیت آستان قدس رضوی گفت: موضوع تأمین پارکینگ یکی از درخواست‌های مکرر زائران و از دغدغه‌های تولیت بوده است، بنابراین مسوولان شهری و استانی برای رفع این کمبود در اطراف حرم باید تدبیری بیندیشند.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام احمد مروی در دیدار با فرماندار مشهد افزود: موضوع پارکینگ در اطراف حرم مطهر اکنون به یک معضل تبدیل شده و مشکلات زیادی برای زائران ایجاد کرده است، بطوریکه  مردم نسبت به نبود محل پارک خودرو در حریم حرم گلایه دارند.

وی بیان کرد: تأمین پارکینگ همگانی و ساخت شبکه معابر عمومی وظیفه مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی در استان خراسان رضوی است، اما آستان قدس سال‌هاست برای رفع مشکلات زائران و مردم، زیرگذر حرم را به‌ طور موقت به این منظور اختصاص داده است، درحالی‌که در طراحی ابتدایی و ساخت زیرگذر حرم، کاربری عبادی و رواق مدنظر بوده است.

تولیت آستان قدس با اشاره به رشد روز افزون جمعیت زائران و مجاوران بیان کرد: طی سالیان گذشته مشکل پارکینگ اطراف حرم نیز هرسال پررنگ‌تر شده است، بطوریکه امروز دیگر پارکینگ‌های زیرگذر حرم پاسخگوی جمعیت زائران نیست و دستگاه‌های شهری و استانی متولی این بخش نیز طی سال‌های اخیر نسبت به این موضوع غفلت‌ کرده‌اند و برای حل این مشکل مردم اقدام قابل توجهی انجام نداده‌اند.

وی گفت: احداث پارکینگ در ابتدای چهار خیابان اصلی منتهی به حرم مطهر از راهکارهای رفع این مشکل است تا زائران خودروهای شخصی خود را آنجا پارک کرده و ادامه مسیر را با سرویس‌ها و وسایل حمل‌ونقل رایگانی که مخصوص آنان تعبیه‌شده است، طی کنند.

حجت‌الاسلام‌ مروی با تأکید بر اینکه کمبود پارکینگ در مشهد به‌ویژه در ایام عید نوروز و مناسبت‌های مذهبی یکی از معضلات مهم زائران است، گفت: بر اساس آمار بیش از ۸۰ درصد زائران با خودرو شخصی به مشهد مشرف می‌شوند، لذا تأمین پارکینگ یکی از اولویت‌هاست.

وی با اشاره به همراهی، تعامل و همدلی مسوولان اجرایی استان خراسان رضوی در رفع مشکلات زائران، گفت: مسوولان باید به موانع پیش روی زیارت زائران رسیدگی کنند، چراکه نبود جای پارک خودرو باعث ایجاد و تشدید ترافیک در اطراف حرم مطهر می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین بر لزوم تأمین امنیت زائران از هر جهت و به بهترین نحو تأکید و با اشاره به‌ ضرورت نظارت بر بازار و قیمت اجناس، عنوان کرد: مسوولان با مدیریت مقتدرانه و نظارت جدی بر قیمت کالاها و خدمات، اجازه گران‌فروشی و اجحاف در حق زائران و مجاوران را به سوء استفاده‌گران ندهند و باید توجه داشت مبارزه با فروش کالاهای تقلبی و گران‌فروشی از وظایف اصلی مسوولان استان به‌ویژه در ایام نوروز است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.