stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 426539
  • 16 اسفند 1400 - 11:43
1

مشهد، آماده میزبانی از زائران نوروزی

مشهد، آماده میزبانی از زائران نوروزی
خراسان رضوی- مشهد و خراسان رضوی پس از وقفه ۲ ساله ناشی از کرونا مشتاقانه آماده میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی و مسافران نوروزی است چنان که مسوولان و کارشناسان گردشگری، حضور زائران در این کلانشهر مذهبی را همگام با نوروز ۱۴۰۱ گسترده و چشمگیر پیش‌بینی کرده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به تفاوت نوروز امسال در مقایسه با سالهای گذشته بیان کرد: تقارن ایام مذهبی شعبانیه با تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ و در پی آن حلول ماه مبارک رمضان، محدودیت سفرهای زیارتی برای ۲ سال متوالی، روند فراگیر واکسیناسیون عمومی و بازگشت تقریبی مردم به شرایط عادی زندگی و سفر، پیش‌بینی‌ها را نسبت به افزایش چشمگیر تقاضای سفر به مشهد و خراسان رضوی تشدید و پررنگ کرده است.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: بر همین اساس ۱۴ کمیته ستاد خدمات سفر خراسان رضوی فعال شده‌اند که از میان آنها سه کمیته “فرهنگی، خدمات شهری و اقامت” تلاشی مضاعف و در خور تقدیر دارند. 

وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر خراسان رضوی ۲۵۴ موضوع کاری را مشخص نموده که دربرگیرنده ۳۳۸ نوع خدمت و افزون بر ۶ هزار عملیات از مبدا تا مقصد، با هدف ارائه خدمات جامع کیفی به زائران بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) است.

معاون استاندار خراسان رضوی به فعالیت عملیاتی ستاد خدمات سفر در سطح همه فرمانداریهای این استان اشاره و بیان کرد: احکام خاص مسوولیتهای مشخص مدیران ادارات متولی و مرتبط نیز توسط فرمانداران برای خدمت به زائران و مسافران با هدف تسهیل در انجام وظایف این حوزه، در سطح شهرستانها صادر و ابلاغ شده‌اند. 

گنابادی نژاد افزود: گنجایش اسکان و اقامت زائران و مسافران در مشهد به ۳۵۰ هزار نفر شامل شرایط عادی، اضطراری و بحرانی به طور کاملا عملیاتی آماده‌سازی شده است. 

وی اضافه کرد: مکاتبه استاندار خراسان رضوی با همه وزیران مرتبط با این حوزه نیز به منظور افزایش ظرفیت ریلی و هوایی، تامین شرایط اقامت زائران در مسیرهای سفر، سازماندهی آمادگیهای لازم میزبانی و خدمات حمل و نقل شهرداری مشهد از دیگر اقدامات شاخص صورت گرفته است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.