stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 426856
  • 17 اسفند 1400 - 17:30
0

یادواره شهدای عشایر خراسان رضوی برگزار شد

یادواره شهدای عشایر خراسان رضوی برگزار شد
خراسان رضوی- یادواره ۱۸۰ شهید عشایر استان خراسان رضوی روز دوشنبه به میزبانی شهرستان خواف واقع در جنوب شرقی این استان برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به حضور گسترده و تاثیرگذار عشایر در عرصه‌های مختلف دفاع از دستاوردهای مختلف نظام جمهوری اسلامی گفت: عشایر به عنوان تولیدکنندگان بی‌منت و تاثیرگذار در تامین نیازهای جامعه نقش مهمی دارند و از ارکان مهم اقتصاد به شمار می‌روند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار سید هاشم غیاثی ادامه داد: عشایر در دوران دفاع مقدس هم در کنار سایر اقشار مردم و رزمندگان اسلام با لبیک به ندای امام خمینی (ره) در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و با جانفشانی بسیار از سرحدات میهن اسلامی دفاع کردند و تعدادی از آنها با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.

وی بیان کرد: یادواره شهدای عشایر خراسان رضوی با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به جوانان و سایر آحاد جامعه و همچنین تاکید دوباره بر نقش و تاثیرگذاری عشایر در دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برگزار شده است.

مسوول سازمان بسیج عشایری سپاه امام رضا (ع) معرفی شهیدان عشایری و سبک زندگی ایرانی و اسلامی را از اهداف برپایی یادوراه ۱۸۰ شهید عشایر ذکر کرد و گفت: از لازمه‌های مهم تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، ارتقای بینش ایثارگری و روحیه شهامت و استکبارستیزی به‌ ویژه در بین نسل جوان است که برپایی چنین یادواره‌هایی بستر این مهم را هموار می‌کند.

سرهنگ پاسدار عیسی صفری افزود: این یادواره پیش زمینه کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور و کنگره  ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

در حاشیه یادواره ۱۸۰ شهید عشایر خراسان رضوی نمایشگاه سبک زندگی عشایری و بازیهای بومی و محلی برگزار شد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.