stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 23 June , 2024
  • کد خبر : 428457
  • 24 اسفند 1400 - 22:37
0

نشست پیشگیرانه و فرهنگ سازی عمومی به منظور ترویج و تکریم ماه مبارک رمضان

نشست پیشگیرانه و فرهنگ سازی عمومی به منظور ترویج و تکریم ماه مبارک رمضان
کرمانشاه - قلمنا - با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و دیگر اعضای مرتبط نشستی با هدف ایجاد تمهیدات لازم جهت پیشگیری از روزه خواری و فرهنگ سازی عمومی به منظور ترویج و تکریم ماه مبارک رمضان در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری برگزار شد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر توسلی زاده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نظامی برخاسته از ارزش‌های دینی و انسانی دانست که به تمام نیازها و خواسته‌های انسانی توجه داشته است و یادآوری کرد: نظام اسلامی نظامی آرمان گراست که بر اساس اندیشه های اسلامی شکل گرفته است و تمامی جنبه های زندگی فردی و اجتماعی را در نظر گرفته و بر اساس آن احکام صادر شده است.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه هر یک از شعائر اسلامی یک ارزش را هدایت می کنند افزود: هر جا نمودی از نادیده گرفتن ارزش های اسلامی و به تبع آن شعائر اسلامی دیده شود برای جامعه آسیب زا است و باید با آن مواجهه صورت گیرد.

وی افزود: از جمله شعائر ارزشی اسلام مربوط به ایام ماه مبارک رمضان است که تکریم و ارجمندی آن تا جایی است که در آیات عظیم قرآن کریم صراحتاً به آن پرداخته شده است و بر ماست به عنوان یک مسلمان ضمن تکریم این ماه بزرگ و مبارک، تمهیدات لازم را برای استقبال و بهره گیری از فیوضات آن بیاندیشیم. به همین منظور در این نشست مصوباتی جهت پیشگیری و فرهنگ سازی عمومی به منظور ترویج و تکریم ماه مبارک رمضان اجرایی خواهیم کرد تا ان‌شاءالله همه مردم از این ماه عزیز بهره کافی را ببرند.

در ادامه هر یک از اعضای جلسه به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص برنامه های مرتبط با گرامیداشت این ماه و نیز برخورد با روزه خواری در انظار عمومی از سوی دادستانی و نیز انتظامی استان و … تأکید کردند و به فرهنگ سازی در راستای تکریم این ماه و حفظ شئونات آن پرداختند و در پایان برخی دیدگاه ها به شکل مصوبه تصویب و از جمله اینکه مقرر شد: تبیین چارچوب‌ها و مبانی شرعی و عبادی ماه مبارک رمضان توسط ائمه محترم جمعه و جماعات، پخش برنامه‌های متناسب با ماه مبارک جهت آماده سازی افکار عمومی برای استقبال از این ماه، اعطای برخی مجوزها که ضرورت بیشتری دارد و نیز تبلیغات محیطی در ادارات و خارج از آنها و برخورد با روزه خوارانی که در فضای علنی با فعل خود حرمت شکنی می کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,
  • منبع : روابط عمومی دادگستری کل استان کرمانشاه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.