stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 428977
  • 27 اسفند 1400 - 10:37
1

آذین‌بندی ویژه حرم مطهر رضوی به مناسبت نیمه شعبان

آذین‌بندی ویژه حرم مطهر رضوی به مناسبت نیمه شعبان
خراسان رضوی- حرم مطهر حضرت رضا (ع) همزمان با نیمه شعبان سالروز منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) با نصب کتیبه‌های مناسبتی،پرچم‌ها و ریسه‌های رنگی آذین‌بندی شده است.
قلم | qalamna.ir :
همزمان با میلاد باسعادت امام زمان (عج) و سال جدید، به همت خادمان اداره روشنایی، نوسازی چراغانی حرم مطهر رضوی در دستور کار قرار گرفته و ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر انواع ریسه در این ایام فرخنده روشنی‌بخش چشمان زائران شده است
همچنین ۱۶ المان روشنایی در صحن‌های آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد و ۴ لوستر بزرگ در صحن جمهوری اسلامی به چشم می‌خورد. چراغانی صحن پیامبر اعظم (ص) با نصب دو المان و چراغ‌های آر. جی. بی (تمام‌رنگ) انجام‌شده و از ۳۵۰ متر پیکسل نورانی برای نور آرایی ستون‌های این صحن بزرگ استفاده‌شده است.
 
چشم‌نوازی کتیبه‌های عید نیمه شعبان
 
به مناسبت نیمه شعبان، دو کتیبه بزرگ ۵۰۰ متری مزین به عبارت‌های «اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم» و «اللهم عجل لولیک الفرج» نیز در ایوان‌های باب الهادی (ع) و باب الکاظم (ع) صحن پیامبر اعظم (ص) نصب‌شده است.
همچنین چهار کتیبه بزرگ نیز در بالای ایوان‌های صحن‌های جمهوری اسلامی، آزادی، انقلاب اسلامی و گوهرشاد نصب‌شده که اشعار و عبارت‌های «ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی/ دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی»، «من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب‌الزمان (عج)»، «السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه» و «السلام علیک یابن الزهرا (س)» به روی آن‌ها نقش بسته است.
 
کتیبه‌های سبزرنگ عمودی مزین به عبارت «اسعد الله ایامکم» نیز بر روی دیوار‌های صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی نصب‌شده و فرارسیدن اعیاد نیمه شعبان و نوروز را به دلدادگان حضرت رضا (ع) شادباش می‌گویند.
هشتگ: , , , , ,
  • خبرنگار ادبی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.