stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
  • کد خبر : 429056
  • 27 اسفند 1400 - 22:09
0
امام جمعه قصرشیرین:

ریشه بحران امروز اوکراین سیاست های خصمانه آمریکا و غرب است

ریشه بحران امروز اوکراین سیاست های خصمانه آمریکا و غرب است
کرمانشاه - قلمنا- قصرشیرین- - امام جمعه قصرشیرین گفت: ریشه بحران امروز اوکراین، سیاست های خصمانه آمریکا و غرب است چون آمریکایی ها زیست بحران زایی دارند و از این راه آن ها ارتزاق می کنند.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام صادق صالحی در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به بحران اوکراین و آمریکا افزود: اوکراین هم قربانی سیاست‌های آمریکا است.

امام جمعه قصرشیرین گفت: شکل بندی قدرت سیاسی در ایالات متحده با ویژگی های نظام سلطه پیوند دارد و مشخصه اصلی نظام سلطه به وجود آوردن شبکه‌هایی برای تحریم و تثبیت قدرت خودش است که این شبکه‌ها کارکردشان مبتنی بر ۲ ویژگی بسیار عمده و اساسی اغوا و اجبار است.

وی ادامه داد: امام راحل ما فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است در واقع رفتار نفاق گونه‌ آمریکا در جریان اوکراین نشان داد و چهره جدیدی را به دنیا معرفی کرد، آمریکا به دنبال این است تا دیگر بار تفکر جنگ سرد جدیدی را در ساختار نظام بین الملل حاکم کند، در جنگ سرد جدید جهانی زمینه برای مقابله با برخی از بازیگران به وجود می آید که این مقابله در گام اول ماهیت نظامی ندارد ولی به گونه‌ای مرحله ای تصاعدی می شود.

خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: سیاست اصلی آمریکا در حوزه‌های مختلف جغرافیایی امنیتی کردن محیط اجتماعی و بحران سازی جامعه است که در فکر آزادی و توسعه اقتصادی در دامن سیاست های ژئوپولیتیکی جهان غرب ایالات متحده قرار می گیرد.

امام جمعه قصرشیرین با اشاره به اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی گفت: این افراد به اتهام تروریسم و باورها و عقاید انحرافی اعدام شده اند که حوزه های علمیه سراسر کشور در تجمعات اعتراض آمیز این اقدام وحشیانه را محکوم نمودند.

وی گفت: انجمن‌هایی در عربستان در بیانیه خود نوشتند این قتل عام علیه جوانان انجام شد که حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده می‌کردند.

حجت الاسلام صالحی افزود: امام جمارانی ما فرمود ما اگر از آمریکا و اسرائیل بگذریم از آل سعود نمی گذریم هر ساله شمار زیادی از مخالفان را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه تروریسم مجازات و اعدام می کند.

او ادامه داد: کشورهای زورگو و متجاوز بدانند امروز جمهوری اسلامی ایران با قوی سازی زیرساخت ها و با وجود جوانان مستعد و نیرومند انقلابی در بالاترین نقطه از آمادگی قرار دارد و هرکس به خود اجازه دهد که به حریم جمهوری اسلامی ایران تعرضی کند سیلی محکمی خواهد خورد.

امام جمعه قصرشیرین همچنین با تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) گفت: تقارن روز جمعه آخر سال و لحظات آخر قرن با میلاد با سعادت امام عصر(عج) را به فال نیک می گیریم که باعث خیرات و برکات برای امت اسلامی و شیعیان جهان خواهد بود.

وی ادامه داد: گشایش کارهای شما در فرج است و بیشترین دعاها باید برای فرج باشد زیرا دعای برای فرج و گشایش کارها باید به صورت جمعی باشد زیرا که توصیه به همه شده اشت و باید تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه ما بشود.

خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: در رابطه با فلسفه انتظار همانگونه که در روایت نبوی آمده است بهترین اعمال انتظار فرج است از این رو انتظار فرج یک مساله فکری نیست بلکه یک تفکر است و یک مساله تفکر و عملی است.

وی ادامه داد: علت به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران و نبود مشابهی برای آن در سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی این است که آن ها به امام غایب و انتظار عقیده دارند از این رو انتظار به خودی خود منشاء بسیاری از فواید است که اگر به ظهور هم نینجامد آن آثار و فواید نصیب منتظران می شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت دارد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.