stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 7 October , 2024
  • کد خبر : 430866
  • 07 فروردین 1401 - 21:49
0

دولت و مجلس باید مشکل بودجه فرهنگی کشور را اساسی حل کنند

دولت و مجلس باید مشکل بودجه فرهنگی کشور را اساسی حل کنند
قلم | qalamna.ir :

«سید محمد هاشمی» روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در مجتمع فرهنگی هنری وحدت برگزار شد، نسبت فرهنگ و بودجه را یکی از موضوعات مهم دانست و افزود: فرهنگ پیشران همه حوزه ها است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر امنیت بسازیم اما نتوانیم احساس امنیت را ایجاد کنیم، کاری نکرده‌ایم، گفت: ایجاد احساس امنیت یک کار فرهنگی است و یا موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی و همچنین موضوع جمعیت مواردی فرهنگی هستند که اگر به آنها توجه نشود در چند سال آینده دچار خسران خواهیم شد.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش اختیارات مدیران کل در استان ها خبر داد و گفت: اگر باور داشته باشیم که خط مبارزه ما در فرهنگ در کف شهرها و روستاها قرار دارد باید بپذیریم که بهترین دیده‌بان و تصمیم گیر در این زمینه مدیران استانی هستند لذا باید اختیارات لازم را هم داشته باشند.

هاشمی استان کرمانشاه را استانی قدبرافراشته و پیشران در حوزه فرهنگ غرب کشور دانست و تصریح کرد: این استان با چنین استعدادها و ظرفیت های فرهنگی و هنری شایسته حمایت های بیشتری از سوی وزارت خانه و سایر دستگاه های مرتبط است تا این استان به تراز شایسته خود در غرب کشور برسد.

وی با اشاره به اینکه بی حاشیه ترین انتصاب ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود، گفت: همگرایی و هم افزایی خوبی برای این انتصاب ها در مجموعه استان و وزارتخانه وجود دارد و تاکنون در هیچ استانی گزینه غیربومی را استفاده نکردیم همچنان که آقای صفدری جوانی کرمانشاهی، پویا، خوش فکر، بااخلاق، متواضع و کاری است.

معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص گزینش و تایید صلاحیت مدیران هم گفت: افراد معرفی شده باید در کمیته های مختلف مراحل بسیار سختی را بگذرانند و آقای صفدری در این زمینه یکی از بهترین ها بودند و انتظار داریم وظایف محول شده به ایشان از جمله توجه به شورای فرهنگ عمومی، استعدادیابی، توجه به مناطق محروم، اتکا به ظرفیت های داخلی ارشاد و تعامل ویژه با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در دستور کار قرار بگیرد.

در انتهای این مراسم از زحمات چندین ساله «بهرام فاضلی‌زاد» در سمت های گوناگون با اهدا لوحی تقدیر شد و «علی صفدری» به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی گردید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.