stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 431688
  • 11 فروردین 1401 - 23:08
1
رییس جهاد کشاورزی کرمانشاه:

ورود دانش به کشاورزی موجب اشتغالزایی می‌شود

ورود دانش به کشاورزی موجب اشتغالزایی می‌شود
کرمانشاه- قلمنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، کشاورزی و تولید دانش‌بنیان را امری مهم دانست و گفت: بی‌گمان ورود دانش به عرصه کشاورزی موجب افزایش تولید و اشتغالزایی خواهد شد و این مهم به طور قطع قابل تحقق است.
قلم | qalamna.ir :

«شهریار قاسمی» عصر پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه و مدیران تشکل‌های بخش کشاورزی استان افزود: کشاورزی از جمله بخش‌هایی است که در سخنرانی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفت و کشاورزی دانش بنیان کلید واژه ای است که می بایست به آن توجه ویژه شود.

وی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در بازار شب عید گفت: مرحله اول نظارت بر تنظیم بازار را بخوبی سپری کردیم و کمبودی در بازار احساس نشد، اما ضرورت دارد فعالیت ها را در مراحل پیش از ماه مبارک رمضان نیز با جدیت دنبال کنیم.

قاسمی سپس با تاکید بر ضرورت ارزیابی مدیران سازمان افزود: ضرورت توسعه کشاورزی استان، اهتمام تمامی ارکان خانواده بزرگ کشاورزی کرمانشاه را می طلبد و در این راه تلاش و پشتکار مدیران برای ایجاد تحرک و پویایی بدنه مدیریتی کشاورزی ضروری است و ارزیابی مدیران و حذف مدیران ضعیف انکارناپذیر است.

وی در ادامه جذب سریع کالاهای اساسی تخصیص یافته و توزیع آن را مهم برشمرد و گفت: کم کاری در توزیع کالاهای اساسی را نخواهیم پذیرفت و توزیع کالاهای اساسی می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن عملیاتی شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، روند نظارت بر تولید از مرغداری ها تا کشتارگاه ها و از کشتارگاه ها تا مراکز توزیع و مصرف کنندگان را مهم برشمرد و گفت: هرگونه تعلل در بازار گاهی هزینه بر است، لذا می بایست روند تولید تا سفره مردم را با نظارت و رصد دقیق پیش ببریم.

وی در ادامه با تاکید بر تداوم حمایت از تولید و مصرف کنندگان توسط دولت گفت: تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی برای حذف ارز ترجیحی ابلاغ نشده است و حمایت های دولت برای تخصیص ارز ترجیحی به نهاده های دامی کماکان ادامه دارد و نظارت بر توزیع نهاده های دامی باید دقیق و به روز باشد.

سرپرست معاونت بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم در این جلسه گفت: بازار شب عید کرمانشاه با تشدید نظارت ها، بازار آرامی بود و با آغاز طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان تصمیم داریم بازار این ماه را نیز با آرامش پشت سر بگذاریم.

«محمدرضا عباسی» در ادامه به روند کشتار مرغ در کشتارگاه های طیور استان اشاره کرد و گفت: با اتخاذ تدابیر لازم کشتارگاه های طیور استان در ایام تعطیلات پیش رو فعالیت خواهند داشت و مرغ موردنیاز مردم کشتار و به بازار عرضه خواهد شد.

وی آنگاه به برنامه های معاونت توسعه بازرگانی برای تنظیم بازار تخم مرغ اشاره کرد و گفت: با رفع کاستی های موجود در روند تولید و توزیع تخم مرغ خوشبختانه اکنون روند افزایش قیمت تخم مرغ کاهشی شده است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.