stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 431986
  • 13 فروردین 1401 - 17:48
3
دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان خبر داد؛

بازدید ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری همدان

بازدید ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری همدان
همدان- قلمنا- دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۲ فروردین‌ماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

قلم، علی مالمیر عنوان کرد: در بین آمار بازدیدکنندگان جاذبه‌های استان، جاذبه‌های تاریخی با بیش از ۳۲۷هزار مورد بازدید بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا ۱۲ فروردین‌‌ماه بیش از ۱۱۶ هزار مسافر در استان همدان اقامت داشته‌اند، افزود: از این تعداد، ۱۶ هزار و ۲۷۱ نفر در هتل‌ها، سه هزار و ۴۹۹ نفر در مجتمع‌های گردشگری، دو هزار و ۹۹۵ نفر در مهمانپذیرها و دو ‌هزار و ۷۵ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان تصریح کرد: همچنین دو ‌هزار و ۶۳۲ نفر در اقامتگاه‌های بومگردی، ۲۵ هزار و ۷۹۶ نفر در خانه‌مسافرها و ۱۳ هزار و ۸۷۷ نفر در اقامتگاه‌های موقت اسکان داشته‌اند. 

مالمیر اضافه کرد: در این ایام ۴۳ هزار و ۵۲۵ نفر در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش و پنج هزار و ۱۴۳ نفر در سایر مراکز مقیم شده‌اند.

وی همچنین مطرح کرد: طی مدت یاد شده ۳۱۲ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر مسافرتی، رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی صورت گرفته که ۵ فقره تذکر، ۷ فقره اخطار کتبی و ۷ فقره تشویقی صادر شده است.

دبیر ستاد خدمات سفر استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: غار علیصدر، کتیبه‌های گنجنامه، تپه عباس آباد، آرامگاه بوعلی، آرامگاه باباطاهر و تپه هگمتانه در صدر بازدیدهای علاقمندان به جاذبه‌های گردشگری استان قرار دارند.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.