stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 432902
  • 18 فروردین 1401 - 17:51
0
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

بیش از ۲۶ هزار دُز واکسن کرونا در ایام نوروز در کرمانشاه تزریق شد

بیش از ۲۶ هزار دُز واکسن کرونا در ایام نوروز در کرمانشاه تزریق شد
کرمانشاه- قلمنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین سال‌جاری، ۲۶ هزار و ۷۸۹ دُز واکسن کرونا تزریق شد و از ۲ هزار و ۲۹۴ فرد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری پی سی آر (PCR) بعمل آمد.
قلم | qalamna.ir :

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: در این مدت ۲ هزار و ۱۳۹ فرد مشکوک به بیماری واگیر شناسایی شد و از سه هزار و ۴۳۹ مسافر ورودی به کشور در مبادی مرز زمینی بررسی و غربالگری بعمل آمد.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۸ مرکز برای نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا و ۳۸ پایگاه واکسیناسیون کرونا در ایام نوروز در سطح استان کرمانشاه فعال بود و حدود ۳۲۰ هزار خدمت بهداشتی به شهروندان و مسافران نوروزی ارایه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در طرح سلامت نوروزی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ بازدید از جایگاه های توزیع سوخت و پاساژها انجام شد و ۷۴۹ اخطار بهداشتی برای مراکز متخلف صادر شد.

وی اظهار داشت: در ایام نوروز از ۲۰۰ مادر باردار مشکوک و یا مبتلای قطعی به کووید ۱۹ روزانه پیگیری و مراقبت بعمل آمد و ۱۴ محل اسکان موقت در ۱۴ شهرستان برای مادران باردار در کنار بیمارستان هم تجهیز و آماده‌سازی شد.

شکیبا عنوان کرد: در طرح سلامت نوروزی ۲۹۰ بازرس بهداشت محیط در قالب ۹۷ اکیپ از بیش از ۱۹ هزار و ۶۰۰ مرکز اقامتی، اماکن بین راهی، مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی، اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی بازدید کردند.

وی گفت: در این ایام ۴۶۷ مورد از صنوف متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۲۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان افزود: در این مدت بیش از هشت هزار و ۷۰۰ کیلوگرم موادغذایی غیرمجاز جمع آوری و معدوم شد و ۲۰۶ مورد نمونه برداری از مواد غذایی بعمل آمد.

در ایام نوروز امسال ۲ میلیون و ۶۷۵ مسافر از جاذبه های دیدنی کرمانشاه دیدن کردند و از این تعداد ۲۵۸ هزار و ۲۷۲ نفر مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.