stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 432996
  • 19 فروردین 1401 - 13:34
4

هشت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمانشاه زیرکشت ذرت می‌رود

هشت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کرمانشاه زیرکشت ذرت می‌رود
کرمانشاه- قلمنا- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود هشت هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت ذرت دانه‌ای برود که نسبت به سال قبل ۸۶۷ هکتار کمتر است.
قلم | qalamna.ir :

«خدادوست» افزود: در سال زراعی گذشته هشت هزار و ۸۶۷ هکتار از اراضی این شهرستان با متوسط تولید ۹ تن در هکتار زیرکشت ذرت دانه‌ای قرار گرفت که از این سطح هفت هزار و ۹۸۰ تن ذرت دانه ای برداشت شد.

وی اظهار داشت: ذرت بذری هم در سطح ۳۷۴ هکتار با میانگین سه تن در هکتار کشت شد که از این سطح مقدار یک هزار و ۱۲۲ تن در مجموع برداشت شد.

خدادوست، با اعلام ارقام ۷۰۳، ۷۰۴، BC و سیمون به عنوان ارقام مناسب کشت ذرت دانه ای در کرمانشاه، مناسب ترین زمان کاشت محصول ذرت دانه ای در این شهرستان را اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه و زمان برداشت آن را نیز مهرماه عنوان کرد و افزود: روش کاشت ذرت دانه ای ماشینی و با استفاده از دستگاه های ردیفکار خواهد بود و برداشت آن نیز با استفاده از کمباین صورت خواهد گرفت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در پایان، ‌نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارایه مشاوره های کارشناسی برای افزایش راندمان مصرف آب و افزایش کیفی محصول تولیدی ‌و تأمین و توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی را از جمله خدمات ارایه شده به کشاورزان ‌ذرت کار برشمرد.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.