stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۷ مهر , ۱۴۰۳ Tuesday, 8 October , 2024
  • کد خبر : 433179
  • 20 فروردین 1401 - 13:58
1

سرعت وزش باد در قصرشیرین به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید

سرعت وزش باد در قصرشیرین به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید
کرمانشاه - قلمنا - رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی طی ۷۲ ساعت گذشته به آسمان این شهرستان مرزی، بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه هم اکنون به ۱۴متر بر ثانیه معادل ۵۰.۴کیلومتر بر ساعت رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

«امیرپرویز نجفی» افزود: دید ناشی از ورود گرد و غبار نیز هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین به ۲هزار متر کاهش یافته که هشت هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

وی اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۲درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۴۵درصد است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: این سامانه ناپایدار طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی تا روز یکشنبه بر جو منطقه حاکم است و در این مدت شاهد وزش باد و گرد و غبار خواهیم بود.

او گفت: از ابتدای فروردین ماه امسال تاکنون آسمان قصرشیرین ۱۳روز و پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.