stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 16 May , 2024
  • کد خبر : 433980
  • 24 فروردین 1401 - 12:57
2

پویش صدای اوتیسم و ایستگاه اوتیسم در همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی

پویش صدای اوتیسم و ایستگاه اوتیسم در همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی
فارس_ محمدرضا جعفری، مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس تغییر نگاه جامعه به اوتیسم با ورزش همگانی در استان فارس رقم خواهد خورد.
قلم | qalamna.ir :

طیف اتیسم(اوتیسم)، اختلالی نورولوژیک است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند. این اختلال باعث مشکلاتی چون رفتارهای تکراری وکلیشه ای، نقص در مهارت‌های ارتباطی کلامی و غیر کلامی و رفتارهای اجتماعی می‌گردد. در حال حاضر آمار شیوع اتیسم ۱نفر در هر ۵۹ تولد است و مهمترین علت‌های آن را در نقایص ژنتیک و زیست محیطی شناسایی نموده‌اند.

به بهانه ماه آگاه‌سازی اوتیسم از تاریخ ۱۵ فروردین ماه تا ۱۵ اردیبهشت، محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس با پارسایی رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه حامیان اوتیسم شیراز و نماینده خانواده اوتیسم فارس دیدار و مسائل مشکلات فرزندان و خانواده‌های اوتیسم مورد بررسی قرار گرفت.

پارسایی با تشکر از هیات ورزش‌های همگانی استان فارس که در کنار خانواده اوتیسم قرار دارد گفت: گذشته از هزینه‌های سنگین درمان و نگهداری هر فرزند اوتیسم برای خانواده‌های دارای اوتیسم مهمترین مشکل خانواده‌های اوتیسم عدم شناخت جامعه از این اختلال است و نگاه جامعه باید در این مسئله تغییر کند و توجه مسئولین و مردم به این کودکان تغییر کند.

محمدرضا جعفری مسئول کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: با توجه به برگزاری برنامه‌های گسترده ورزشی و پیاده روی‌های خانوادگی در استان فارس و شیراز بنا داریم با مشارکت مراکز نگهداری کودکان اوتیسم ایستگاه اوتیسم را تا پایان اردیبهشت‌ماه در کنار همایش‌های پیاده‌روی جا نمایی کنیم تا عموم مردم با این طیف و مشکلات خانواده‌ها بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: راه اندازی ایستگاه اوتیسم گام بلندی در معرفی طیف اوتیسم ، شناخت و آگاهی عمومی خواهد بود.

محمدرضا جعفری در ادامه گفت: پویشی با نام صدای اوتیسم در راستای معرفی این طیف به آحاد جامعه و مشارکت گسترده خانواده بزرگ هیات ورزش‌های همگانی استان فارس راه‌اندازی شده است که امیدواریم در کنار خانواده‌های اوتیسم ، موسسات و فعالین این حوزه گام بلندی در راستای مسئولیت اجتماعی در قبال این عزیزان بر داشته شود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.