stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۲ خرداد , ۱۴۰۳ Wednesday, 22 May , 2024
  • کد خبر : 434277
  • 25 فروردین 1401 - 19:26
0

تولید قطعات سانتریفیوژ در نطنز

تولید قطعات سانتریفیوژ در  نطنز
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین الات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنزآغازشد. فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.
 بر اساس برنامه ریزی جدید در سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه‌های ویژه تولید روتور و بیلوز از مجموعه صنعتی کرج به مجتمع شهید مهندس احمدی روشن در نطنز منتقل شده است.با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید از روز گذشته و پس از خارج شدن ماشین آلات از مهر و موم آژانس، فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنزآغازشد.
فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین های نظارتی به این نهاد تحویل نمی شود.

 نصب دوربین‌های نظارتی در نطنز
به دنبال اظهارنظر اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در انتقال تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ از تأسیسات کرج به نطنز، این نهاد بین‌المللی از نصب دوربین‌های نظارتی خود در نطنز خبر داد.
هفدهم فروردین ماه بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران تمامی تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ را از تاسیسات کرج به نطنز منتقل کرد. طبق ادعای آژانس، ایران این اقدام را شش هفته بعد از ساخت سایت دیگری در اصفهان برای ساخت همان قطعات انجام داده است.
ایران در حال راه اندازی یک کارگاه جدید در نطنز است که قطعات سانتریفیوژ‌های غنی‌سازی اورانیوم را با ماشین‌هایی که اخیراً از تاسیسات کرج به آنجا منتقل شده است، خواهد ساخت.
 آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نصب دوربین‌های نظارتی در این کارگاه را به اتمام رسانده و مهر و موم‌های نصب شده در ماشین‌ها را برداشته است.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.