stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 434680
  • 28 فروردین 1401 - 11:16
4
مسئول نمایندگی کانون هموفیلی در استان مرکزی:

استان مرکزی بدون تولد نوزاد هموفیلی طی پنج سال گذشته

استان مرکزی بدون تولد نوزاد هموفیلی طی پنج سال گذشته
مرکزی_ قلمنا_ مسئول نمایندگی کانون هموفیلی در استان مرکزی گفت: با مدیریت صحیح و اقدامات پیشگیرانه در پنج سال اخیر هیچ نوزاد مبتلا به هموفیلی در این استان متولد نشده است.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا امانی به مناسبت ۱۷ آوریل و روز جهانی هموفیلی در گفت و گو با افزود: این کانون در طول پنج سال با مدیریت و برنامه ریزی مدون از افزایش جمعیت هموفیلی استان جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه قانون ممنوعیت سقط جنین موجب می‌شود تا جمعیت این بیماران که با کنترل و برنامه ریزی کم شده است روند افزایش پیداکند، ادامه داد: با تصویب این قانون شاهد تولد نوزادان مبتلا و هزینه‌های درمان و مشکلات متعدد خواهیم بود.

مسئول نمایندگی کانون هموفیلی در استان مرکزی گفت: همچنین این کانون از ازدواج فامیلی که احتمال تولد نوزادان مبتلا را نیز افزایش می دهد با ارایه برنامه‌های آموزشی در استان جلوگیری کرده است.

امانی، اشتغال، انجام آزمایش ژنتیک و بیمه سلامت را از مهمترین مشکلات اعضای کانون هموفیلی استان عنوان کرد و گفت: مشاوره پزشکی، مددکاری، تامین هزینه درمان و عمل جراحی از جمله خدماتی است که کانون هموفیلی استان به اعضا ارایه می‌کند.

وی ابراز کرد: ۱۹۶ بیمار از رده سنی نوزاد تا ۷۰ سال عضو کانون استان هستند که ۷۰ درصد آنان را مردان و بقیه را زنان شامل می‌شوند.

هشتگ: , , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.