در این دیدار مدیر مخابرات منطقه مرکزی با اشاره به نقش زیر ساختی مخابرات در تامین نیازهای ارتباطی جامعه بیان کرد: امروزه اکثر خدمات بر بستر شبکه های مخابراتی ارایه می شود و برای شرکت مخابرات به عنوان متولی و تامین کننده ارتباطات با توجه به قوانین و مصوبات موجود و تحمیل هزینه ها ،شرایط برای ارایه خدمات با کیفیت و همچنین توسعه و نگهداری تجهیزات و شبکه های مخابراتی بسیار سخت وغیر ممکن شده است.
مهندس علیرضا لطفی افزود: با توجه به مسائل مطرح شده نیاز است متولیان عرصه ارتباطات و تصمیم گیرندگان این حوزه هر چه سریعتر با اصلاح تعرفه ها، مدل جدید تعرفه گذاری خدمات مخابراتی را عملیاتی نمایند.
وی ابراز کرد: پنجاه در صد تلفن های ثابت در استان مرکزی فاقد کارکرد است و در حال حاضر دایری یک خط تلفن ثابت بیش از ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد در حالیکه مخابرات موظف شده است تنها دویست هزار تومان از متقاضیان دریافت نماید و همین خط تلفن پس از دایری با میانگین در آمد ۷ هزارتومان،فقط برای نگهداری شبکه کابل آن ۱۵۰۰۰ تومان هزینه می شود.
مدیر مخابرات منطقه مرکزی گفت: آمارها و تراز های مالی هزینه های نیروی انسانی و تجهیزات، نشان دهنده این است که نرخ رشد هزینه از نرخ رشد درآمد بیشتر است و این بدان معناست که شرکت مخابرات در حال حاضر با مشکل اساسی زیان دهی و کاهش سودآوری و بحران مالی مواجه شده است و در این راستا اولین و مهمترین بخشی که از این موضوع آسیب خواهد دید، کیفیت خدمات و توسعه ارتباطات خواهد بود.
در ادامه آیت اله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، حمایت از مخابرات را لازم و ضروری دانست و اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده در این حوزه، مشکلات مربوطه مرتفع گردد.