stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 435514
  • 01 اردیبهشت 1401 - 10:03
0
فرماندار محلات:

لازمه توسعه تولید همراه با اشتغال آفرینی، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است

لازمه توسعه تولید همراه با اشتغال آفرینی، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است
مرکزی_ قلمنا_ فرماندار محلات گفت: لازمه توسعه تولید همراه با اشتغال آفرینی، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا رستمی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با فرماندار شهرستان محلات دیدار کرد.

حمیدرضا رستمی در این دیدار ضمن مهم برشمردن جایگاه آموزش فنی و حرفه ای در جامعه به ارائه گزارشی از اقدمات صورت گرفته در سال گذشته در امر مهارت آموزی پرداخت.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در ادامه از تشریح تدوین برنامه های مهارت محور ویژه شهرستان محلات سخن گفت و افزود: ظرفیت های متعدد مشاغل زود بازده و اشتغال آفرین در این شهرستان مانند پرورش ماهی زینتی و تولیدگل و گیاه وجود دارد که می توان با تعاملات بین دستگاه های فعال در امر مهارت آموزی توسعه اشتغال همراه با تولیدات بومی در این زمینه ها را دنبال نماییم.

وی اظهار کرد: توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه، به پشتیبانی تمامی مسئولین کشوری و استانی بویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیازمند است.

رستمی ابراز کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اجرایی نمودن سیاست های آموزشی خود و همچنین برقراری عدالت آموزشی در حوزه صنایع با اعطا مجوز راه اندازی مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در بخش های تولیدی توسعه آموزش فنی و حرفه ای را بمنظور بهرمندی افراد شاغل در اولویت قرار داده است که امیدواریم شاغلین فعال در صنعت این شهرستان بویژه معادن تولید سنگ جهت بالابردن بهره وری تولیدات به توسعه همکاری های آموزشی توجه نمایند.

در ادامه این نشست، ناظری فرماندار شهرستان محلات با بیان اینکه لازمه توسعه تولید همراه با اشتغال آفرینی، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای است افزود: جهت تحقق هدف امسال که از سوی مقام معظم رهبری بنام تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین مزین گردیده است افزایش کیفیت تولیدات و پروش و تربیت نیروی انسانی متفکر در حوزه مشاغل دانش بنیان است که میتوان از پتانسیل و ظرفیت موجود در مراکز آموزش فنی و حرفه ای که از زیرساخت های تاثیرگذار جهت ایجاد اشتغال های نوپا است بهره جست.

وی با اشاره به فعالیت اصلی شهرستان محلات در حوزه های خدمات،صنعت و کشاورزی گفت: ضرورت دارد تمام دستگاههای فعال در امر مهارت آموزی از طریق هم افزایی با آموزش فنی و حرفه ای در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور سهیم باشند.

فرماندار محلات در سخنان پایانی خود ضمن حمایت همه جانبه فرمانداری در جهت توسعه فرهنگ مهارت ،ورود تمام بخش های تولیدی،صنعتی شهرستان به چرخه مهارت آموزی را خواستارشد و اظهارداشت:باید از دانش و تجارت مربیان توانمند مراکز آموزشی جهت تقویت و افزایش مهارت منابع انسانی فعال در چرخه تولید استفاده کرد.

هشتگ: , , , , , ,
  • منبع : خبرنگار

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.