stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 437782
  • 24 اردیبهشت 1401 - 10:53
0

مرگ بر اثر تصادفات برون شهری در مازندران هشت درصد بیشتر شد

مرگ بر اثر تصادفات برون شهری در مازندران هشت درصد بیشتر شد
قلم | qalamna.ir :

از روابط عمومی  پزشکی قانونی مازندران ،طی سال گذشته ۱۷۶ نفر هم در سوانح رانندگی درون شهری استان حانشان را از دست دادند ضمن این که از مجموع تلفات حوادث رانندگی در سال گذشته استان ۴۷۰ نفر مرد و  بقیه زن بودند.

آمار قربانیان حوادث رانندگی مازندران در عین حال سه درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش دارد.

مقایسه میزان افزایش سه درصدی مرگ و میر سوانح رانندگی در مازندران با افزایش هشت درصدی تلفات تصادفات خیابان های برون شهری نشان می دهد که ضریب امنیت برای شهروندان مازندرانی در جاد های برون شهری در حال کاهش است.

طبق گزارش پزشکی قانونی مازندران بیشترین فوتی ها در شهرستان های ساری و میاندرود با ۹۱ نفر ، بابل با ۹۳ و آمل ۹۲  نفر ثبت شد. کمترین آمار قربانیان تصادف هم مربوط به شهرستان فریدونکنار با پنج نفر بوده است.

افزایش  ۹ درصدی مصدمان تصادفات رانندگی
پزشکی قانونی مازندران آمار مصدومان حوادث رانندگی در سال گذشته را که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شدند ، ۱۲هزارو ۹۸۵ نفر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

مازندران دارای ۶۳ نقطه شهری در قالب ۲۲ شهرستان است و بیش از ۵۵ درصد از جمعیت حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان هم در نقاط شهری زندگی می کنند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.