stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 43800
  • 18 فروردین 1399 - 11:46
1
رئیس خانه صنعت:

اگر دولت به تولیدکننده کمک نکند، اقتصاد ما به نابودی کشیده خواهد شد

اگر دولت به تولیدکننده کمک نکند، اقتصاد ما به نابودی کشیده خواهد شد
رئیس خانه صنعت استان کرمانشاه گفت: با قاطعیت می گویم که اگر دولت به کار فرما و تولیدکننده کمک نکند، اقتصاد ما به نابودی کشیده خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

جهانبخش شکری در گفت و گو با خبرنگار قلم اظهار داشت: نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری در ادامه هدف سال گذشته بسیار ارزشمند بود و اکنون تولیدگران، صنعتگران و دولتمردان ما باید در تحقق نام سال قدم بردارند.

رئیس خانه صنعت افزود: متاسفانه امسال واحدهای تولیدی بدلیل شیوع بیماری کرونا با مشکلات فراوانی برخورد کردند، و لازمه این است که دولتمردان همکاری های لازم را انجام، و ما را حمایت کنند.

وی بیان کرد: برای جهش تولید، مسئولین و مدیران، اداره کار، تامین اجتماعی، بانک ها و… باید به تولید کننده کمک کنند که بتوانیم نامگذاری سال را تحقق بخشیم.

شکری تصریح کرد: مشکل اصلی ما موانع اداری است و اگر ادارات از نامه بازی های الکی دست برندارند، در این شرایط فعلی که درگیر ویروس کرونا هستیم، نه تنها پیشرفت نخواهیم کرد، بلکه با نابودی اقتصادی مواجه خواهیم شد.

این فعال اقتصادی گفت: برای جهش تولید، کارفرماها باید اشتغال داشته باشند و ساعات کاری را افزایش دهند اما در کنار این، تأمین اجتماعی نیز حق کارفرما و کارگر را معاف کند و یا حداقل به ۵۰ درصد برساند، اداره دارایی ارزش افزوده ۹ درصد را به ۳ درصد کاهش دهد، بانک ها ضمن ارائه تسهیلات، قراردادهای فعلی را تک رقمی کنند تا به جهش تولید کمکی اساسی کرده باشند.

رئیس خانه صنعت خاطرنشان کرد: ما تولیدکننده ها در ابتدا نیازمند کمک دولت هستیم و سپس درخواست داریم دست از اجرای قوانین یک شبه بردارند و بدون کار کارشناسی نسخه تنظیم نکنند، اگر قصد تنظیم قوانینی را دارند سعی کنند از فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و… که در دل کار هستند مشورت بگیرند.

وی افزود: بنده با قاطعیت می گویم که اگر دولت به کارفرما و تولیدکننده کمک نکند، اقتصاد ما به نابودی کشیده خواهد شد.

شکری ادامه داد: بدون تعارف باید گفت که ایران قدرت اول منطقه است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم، جهش تولید نیاز به یک همکاری در یک چرخه دارد، بعنوان مثال رایزان های اقتصادی در سفارت خانه ها باید بیشتر تلاش کنند، وضعیت زیرساختی مرزها باید بهتر شود، موانع اداری کمتر شود، مالیات کمتر شود، سود بانکی کمتر شود، تولیدکننده بیشتر تلاش کند و… یعنی همه دست در دست هم دهیم برای تحقق جهش تولید، و این چرخه اگر بد عمل کند، به جهش تولید نخواهیم رسید.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.