stat counter
تاریخ : شنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 1 June , 2024
  • کد خبر : 443214
  • 03 مرداد 1401 - 18:52
1

ماموران قلابی در دام پلیس/ سرقت به روش تصادف ساختگی

ماموران قلابی در دام پلیس/ سرقت به روش تصادف ساختگی
قلم | qalamna.ir :

روز دوشنبه از پلیس، سرهنگ نادر مرادی گفت: اواخر هفته گذشته، گزارشی مبنی بر حضور  و رفتار مشکوک دو مرد که مدعی بودند از ماموران پلیس اماکن هستند، دریافت کردیم و بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات اولیه حاکی از این بود که این افراد به مالک یک واحد صنفی که پلمب شده مراجعه کرده و اظهار داشتند که با دریافت مبلع ۲۵۰ میلیون ریال حاضر به رفع پلمب هستند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی تهران با اشاره به شناسایی هویت و مخفیگاه این افراد تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضایی هر دو متهم در مخفیگاه خود دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند.

کشف بیش از ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق

سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف بیش از ۵۰ هزار نخ سیگار خارجی و قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را یک میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ امیر هوشنگ امیری اظهارداشت: عملیات کلانتری جوادیه در حال گشت زنی در محله جوادیه به یک دستگاه خودرو وانت پیکان که یک نفر در حال بارگیری بود مشکوک می شوند و برای بررسی به خودرو مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه متهم به محض رویت خودرو پلیس، قصد بستن درب خودرو و پنهان کردن اموال و گمراه کردن ماموران را داشت افزود: با هوشیاری ماموران در بررسی به عمل آمده از داخل خودرو، ۲۵۰ بسته سیگار خارجی و قاچاق به تعداد ۵۰ هزار نخ کشف شد و به کلانتری انتقال داده شد.

ماموران قلابی در دام پلیس/ سرقت به روش تصادف ساختگی

سرقت به روش تصادف ساختگی
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو لحظاتی پس از سرقت با حضور به موقع پلیس خبر داد و گفت: متهم به روش تصادف ساختگی اقدام به سرقت می‌کرد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهارداشت: در پی اعلام یک فقره سرقت خودرو در محله تهران نو که دختر ۱۲ ساله مال باخته نیز داخل خودرو بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت و ماموران به سرعت به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در محل حاضر و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد راننده خودرو پراید با تصادف ساختگی اقدام به سرقت خودرو سراتو کرده که دختر مال باخته هم داخل خودرو است. ماموران به سرعت مشخصات سارق و خودرو سرقت شده را به سایر واحدهای گشتی اعلام کردند و طرح مهار سارق اجرا شد که در یک عملیات منسجم پلیسی در نهایت سارق دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: دختر بچه سالم و سلامت به آغوش خانواده برگشت و در بررسی خودروی سواری متهم که با خودرو مال باخته تصادف کرده بود مشخص شد هفته گذشته سرقت شده است که متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به سرقت خودرو به روش تصادف ساختگی اعترف کرد و مال باختگان شناسایی شدند.

کشف سلاح در شمال تهران
سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف یک قبضه سلاح کمری در شمال تهران خبر داد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر حمل سلاح گرم توسط فردی در محله شهر زیبا رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: در تحقیقات مشخص شد متهم سلاح را در خودرو سواری خود پنهان کرده که با زیر نظر قرار دادن و شناسایی ساعات تردد متهم در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه خودرو متوقف و قبل از هرگونه اقدامی متهم دستگیر شد و در بررسی اولیه از خودرو یک قبضه سلاح کلت کمری و ۹ عدد فشنگ جنگی نیز کشف شد.

سرپرست سرکلانتری دوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۳۶ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و حمل سلاح گرم اعتراف کرد که در استعلام سوابق متهم یک مورد حمل سلاح و چندین مورد شرارت و درگیری وجود دارد.

کشف انواع لوازم خارجی قاچاق
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۴۱۵ عدد انواع سرور کامپیوتر و لوازم آرایشی به ارزش هفت میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی در این باره توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران موفق شدند یک انبار که تعداد فراوانی کالاهای دسته دوم و لوازم آرایشی در آن دپوی شده بود، شناسایی کنند.

وی به شناسایی دقیق این محل در محدوده میدان فاطمی اشاره کرد و گفت: پس از هماهنگی‌های قضایی، تیمی از ماموران به نشانی به دست آمده اعزام و در بازرسی های اولیه مشاهده شد، کالاها دست دوم و فاقد اسناد مثبت گمرکی است و در سامانه جامع تجارت ثبت نشده است.

این مقام انتظامی افزود: کالاهای کشف شده شامل ۴۱۵ عدد انواع لوازم آرایشی و لوازم دست دوم سرور کامپیوتر بود که پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اهم وظایف این پلیس است از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.