stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024
  • کد خبر : 446188
  • 08 شهریور 1401 - 14:53
2

۸ نفر از اشرار در مرزهای کشور به هلاکت رسیدند

۸ نفر از اشرار در مرزهای کشور به هلاکت رسیدند
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی روز سه شنبه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۸۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز در نقاط صفر مرزی دستگیر شدند، گفت: برخی از اتباع غیرمجاز کودک بودند که بعضی از آنها به همراه خانواده‌هایشان در شهرهای مرزی و موکب‌ها پذیرایی و به کشورهایشان بازگردانده شدند.

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به تدابیر امنیتی ایام اربعین در مرز ایران و عراق افزود: برای مراسم اربعین همه زیرساخت ها را فراهم کردیم اما از دیشب ناآرامی‌ها و درگیری‌ها به بسته شدن مرزها منجر شده است. آمارها نشان می‌دهد ورود و خروج اتباع ایرانی و خارجی که مسلمانان کشورهای دیگر هستند نیز رو به افزایش است.

وی گفت: امیدواریم با آرامشی که در کشور عراق در آینده‌ای نزدیک و حتی در دو روز آینده یا ساعات آینده برقرار می‌شود در ۶ مرز ایران و عراق امکان تردد زائرین فراهم شود. دو مرز تمرچین و باشماق امسال برای اولین بار راه اندازی شده است و در مرز سومار هم امکانات لازم برای تردد تدارک دیده شده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه از مرزهای افغانستان و پاکستان زوار وارد کشور می‌شوند، افزود: ما ۶ مرز با عراق داریم اما تمامی مرزها در خدمت زائران بوده و مجموعه مرزبانی کشور برای مراسم اربعین در آمادگی صددرصدی هستند.

وی با اشاره به اینکه مرزبانان آخرین افراد بدرقه کننده زائران اربعین هستند؛ گفت: امیدواریم رسانه‌های کشور از لحظات شیرین زیارت اربعین مستندسازی تهیه کنند و نشان دهند که مردم خونگرم ایران تا چه میزان نسبت به اهل بیت ارادت دارند و همچنین روابط خوبی با مجموعه مرزبانی کشور برقرار می کنند.

وی در ادامه اظهارداشت: امسال کشف و ضبط ۱۳ میلیون لیتر سوخت را داشتیم که ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 

فرمانده پلیس مرزبانی کشور با بیان اینکه مبارزه بی امان مرزبانان با قاچاقچیان مشروبات الکلی ادامه دارد، گفت: در چند روز گذشته در خلیج فارس چند شناور که بار مشروب داشتند  شناسایی و دستگیر شدند ،همچنین محموله های مشروب قاچاق در مرزهای شمال غرب و جنوب کشف شد که با هماهنگی با قوه قضاییه مقرر شده  تا قاضی در صحنه حضور داشته باشد و دستور صادر کند.

سردار گودرزی تاکید کرد: قاچاق مشروبات الکلی به داخل ایران نسبت به سال گذشته زیاد نشده اما باید وضعیت کولبران ساماندهی شود تا شاهد قاچاق کالا به کشور نباشیم.

وی با اشاره به درگیری مرزبانان با قاچاقچیان در مرزهای کردستان، گفت: یک قاچاقی در کردستان قصد داشت چند هزار لیتر مشروب وارد کشور کند که در درگیری با مرزبانان به هلاکت رسید.

سردار گودرزی با اشاره به کشف ۴.۵ تن مواد مخدر صنعتی از ابتدای سال تاکنون گفت: اقدامات مرزبانان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر ادامه دارد و اجازه نمی دهیم مواد مخدر به کشور وارد شود.

وی درباره قاچاق سلاح به کشور نیز گفت: اقدامات مرزبانان در زمینه کشف سلاح جدی بوده و صحبت هایی در قالب تیم های دیپلماسی با کشورهای همسایه انجام دادیم اخیرا در کشور ترکیه مسئولان محموله هایی سلاح را کشف کردند. همچنین در اقلیم محل دپوی سلاح و مهمات را شناسایی کردیم که مقصد این سلاح ها ایران بود.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: هزینه جرم باید در کشور بالا رود هزینه نگهداری سلاح گرم باید افزایش پیدا کند سلاح باید در دست کسی باشد که از وطن دفاع می کند نباید در دست کسی باشد که امینت کشور را برهم می‌زند. طرح هایی را به دولت و قوه‌ قضاییه در رابطه با بالابردن هزینه جرم دارندگان سلاح گرم پیشنهاد دادیم و امیدواریم بررسی شود.

وی درباره فعالیت کولبران نیز گفت: رییس جمهور در استان کردستان قول دادند که در اسرع وقت بازارچه های مرزی را رونق دهند و اقتصاد مردم محلی را ساماندهی کند افرادی از شهرهای مرکزی کشور اقدام به کولبری می کنند یعنی کولبران مرزنشینان نیستند.طرح جدیدی در زمینه به رسمیت شناختن کولبران و نظارت بر آنها در دست تصویب است البته این طرح موانعی دارد که در حال بررسی است.

ادامه دارد…

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.