از آن زمان، این سازمان گفته است که اطلاعات برخی از موتورها را تا سال ۲۰۰۳ جعل کرده است، حداقل یک دهه زودتر از آنچه در ابتدا نشان داده شده بود. در مجموع، حدود ۶۴۰ هزار وسیله نقلیه یا بیش از پنج برابر رقمی که در ابتدا اعلام شده بود، تحت تأثیر قرار گرفتهاند.
هینو ماه گذشته اعلام کرد که پس از تحقیقات وزارت حملونقل که نشان داد که حدود ۷۶ هزار کامیون کوچک فروخته شده از سال ۲۰۱۹ آزمایش موتور انجام ندادهاند، حملونقل کامیونهای کوچک را متوقف خواهد کرد.تویوتا و دیگرانی که در شراکت خودروهای تجاری شرکت داشتند، هینو را به دلیل جعل اطلاعات موتور توسط کامیونساز از این گروه اخراج کردند. رسوایی گسترده در هینو موتورز ژاپن بر سر جعل اطلاعات موتور، به دردسری برای تویوتا مادری که ۵۰.۱ درصد سهام هینو را در اختیار دارد، تبدیل شده است.هینو در سال ۲۰۰۱ به زیرمجموعه تویوتا تبدیل شد و تقریباً همه روسای هینو از آن زمان تاکنون برای تویوتا کار میکردند.