stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 448241
  • 09 مهر 1401 - 14:15
0

چهارمین پرتاب موشکی کره شمالی و اعتراضات سئول و توکیو

چهارمین پرتاب موشکی کره شمالی و اعتراضات سئول و توکیو

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز شنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریا در سواحل شرقی شلیک کرد که چهارمین پرتاب پیونگ یانگ در یک هفته اخیر است

قلم | qalamna.ir :

ایسنا به نقل از رویترز،  این پرتاب پس از آن انجام شد که نیروی دریایی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن برای اولین بار در پنج سال گذشته تمرینات سه جانبه ضد زیردریایی را در روز جمعه برگزار کردند

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو موشک کوتاه برد از سونان در شمال پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرتاب شده است و برد آن ۳۵۰ کیلومتر تخمین زده می شود.

گارد ساحلی ژاپن نیز از دست کم دو آزمایش مشکوک موشک بالستیک توسط پیونگ یانگ خبر داد. توشیرو اینو، وزیر دفاع گفت، موشک‌ها ۴۰۰ کیلومتر و ۳۵۰ کیلومتر پرواز کردند. اینو گفت که توکیو از طریق کانال‌های دیپلماتیک علیه کره شمالی اعتراض کرده است و افزود که احتمالاً موشک‌ها در یک «مسیر نامنظم» حرکت کردند که برای فرار از دفاع موشکی طراحی شده است. وی تاکید کرد که این اولین بار است که کره شمالی چهار پرتاب آزمایشی را در یک هفته انجام می دهد که تهدیدی برای امنیت منطقه است.

فرماندهی هند و اقیانوسیه آمریکا اعلام کرد که از پرتاب موشک های بالستیک آگاه است و ارزیابی کرده است که این موشک ها تهدیدی فوری برای ایالات متحده محسوب نمی شوند.

کره شمالی قبل و بعد از سفر هریس به کره جنوبی موشک‌هایی شلیک کرد که در سال جاری سرعت آزمایش‌های تسلیحاتی بی سابقه را افزایش داد. پیونگ یانگ همچنین اولین آزمایش موشک بالستیک قاره پیما را از سال ۲۰۱۷ انجام داد. تحلیلگران افزایش سرعت آزمایش‌ها را تلاشی برای ساخت سلاح‌های عملیاتی و همچنین بهره‌گیری از دنیایی که به دلیل درگیری اوکراین و سایر بحران‌ها منحرف شده‌اند، برای «عادی‌سازی» آزمایش‌های آن می‌دانند.

کره جنوبی

به مناسبت هفتاد و چهارمین روز نیروهای مسلح کره جنوبی، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی آنچه را که تحریکات نظامی اخیر کره شمالی خواند، محکوم کرد و متعهد شد که مانورهای نظامی مشترک با ایالات متحده را تقویت کند.

یون در یک سخنرانی تلویزیونی گفت:  دولت مانورهای مشترک کره و ایالات متحده را بیشتر تقویت خواهد کرد، به تحریکات و تهدیدات کره شمالی با نشان دادن «ائتلاف در عمل» به شدت پاسخ خواهد داد.

وی هشدار داد که در صورت تلاش برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط کره شمالی، با پاسخ “قاطعانه” از سوی کره جنوبی و ایالات متحده مواجه خواهد شد.  او گفت: «پیونگ یانگ با تبدیل سیاست تسلیحات هسته‌ای به قانون، بقا و شکوفایی جمهوری کره را تهدید می‌کند. اگر کره شمالی تلاش کند از سلاح هسته‌ای استفاده کند، با واکنش قاطع ائتلاف کره جنوبی-آمریکا و ارتش ما مواجه خواهد شد توسعه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی با معیارهای بین‌المللی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تناقض دارد و زندگی مردم کره شمالی را در رنج بیشتری قرار می‌دهد. رژیم کره شمالی حتی اکنون باید برای صلح واقعی و رفاه مشترک در شبه جزیره کره تصمیم به خلع سلاح هسته‌ای بگیرد.

کیم گان، نماینده ویژه کره جنوبی در امور صلح و امنیت شبه جزیره کره با همتان آمریکایی و ژاپنی خود تماس تلفنی داشت. او گفت که آنها به طور مشترک آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ را محکوم می کنند. او گفت پرتاب روز شنبه یک “تهدید جدی برای جامعه بین المللی” است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم هایی را علیه کره شمالی به دلیل آزمایش های موشکی بالستیک و هسته‌ای اعمال کرده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.