stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 449377
  • 03 آبان 1401 - 18:24
1

ادامه تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور

ادامه تجمعات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: تصاویر و ویدئوهای نشان می‌دهد که امروز سه‌شنبه، نیز اعتراضات در دانشگاه‌های بهشتی تهران، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، دانشگاه قم، دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، دانشکده علوم اجتماعی علامه، دانشگاه شریف تهران، دانشگاه یزد، دانشگاه دخترانه فنی و حرفه‌ای کرج و دانشگاه سوره، دانشگاه آزاد کرمان، دانشگاه یادگار امام تهران،دانشگاه آزاد شهر قدس، دانشگاه چمران اهواز، دانشگاه الزهرا تهران و… برگزار شده است. در دانشگاه قم، دانشجویان در پاسخ به حضور سخنگوی دولت در این دانشگاه شعار داده‌اند «استادامونو کشتن….».
یکی از ویدئوها از دانشگاه یزد با شرح «رفع تفکیک جنسیتی سلف توسط دانشجویان برای اولین بار» منتشر شده که در آن دانشجویان شعار «زن زندگی آزادی» سر می‌دهند. از کرج هم خبر می‌رسد که تجمع دانشجویان دانشگاه دخترانه فنی و حرفه‌ای پس از ممانعت مسئولان دانشگاه از حرکت اعتراضی «آغوش رایگان» یکی از دانشجویان شروع شده و دانشجویان در پی مداخله مسئولان شروع به شعار دادن کرده‌اند.
از دانشگاه قم نیز ویدئوی دیگری منتشر شده با این توضیح: رفع تفکیک جنسیتی در سلف دانشگاه قم برای اولین بار، با وجود تفکیک در خود دانشگاه و چادر اجباری. در دانشگاه سوره نیز دانشجویان شعار «آزادی» و «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» سر داده‌اند.
از کرمان هم خبر می‌رسد که پس از ضرب‌و شتم یک دانشجو در این دانشگاه نیز شکل گرفته است.
در همین حال، عادل فردوسی‌پور، گزارشگر سرشناس فوتبال و استاد دانشگاه صنعتی شریف، امروز سه‌شنبه در جمع دانشجویان معترض این دانشگاه حاضر شد و نهار را با آنها بیرون غذاخوری دانشگاه خورد.
غذاخوری یا سلف دانشگاه صنعتی شریف از دو روز قبل و در پی یورش نیروهای بسیجی به آن که مخالف حضور مختلط دانشجویان پسر و دختر هستند، بسته شده است و دانشجویان با پهن کرده سفره‌هایی در محوطه باز دانشگاه، غذای خود را کنار یکدیگر صرف می‌کنند.
 

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.