stat counter
تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024
  • کد خبر : 449589
  • 07 آبان 1401 - 14:15
1

تکمیل بسیج نیرو در روسیه؛ پوتین از نیروهای تازه‌نفس تشکر کرد

تکمیل بسیج نیرو در روسیه؛ پوتین از نیروهای تازه‌نفس تشکر کرد

وزیر دفاع روسیه به ولادیمیر پوتین اطلاع داد که “بسیج نسبی” نیروها تکمیل شده است. به دنبال آن، پوتین از نیروهای ذخیره جدید به خاطر “تعهد” و “عزم راسخ” آنها در دفاع از کشور تشکر کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه جمعه در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «جذب شهروندان برای بسیج نیروها تکمیل شد. ثبت‌نام از شهروندان متوقف شده است. هدفی که شما تعیین کردید، یعنی جذب ۳۰۰ هزار تن، تکمیل شد. فعلا هیچ برنامه‌ای برای جذب بیشتر نیرو وجود ندارد.»

شویگو افزود: «در چارچوب عملیات “ویژه” نظامی، دفاتر ثبت‌نام ارتش تنها با جذب داوطلبان و نامزدها برای خدمت سربازی تحت قرارداد، به تکمیل نیروی ارتش ادامه خواهند داد.»

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد: «توجه ویژه‌ای به آموزش افراد فراخوانده ‌شده در مراکز آموزشی و میدان‌های تیر شده است؛ جایی که در حال حاضر ۲۱۸ هزار تن مهارت‌های خود را تقویت می‌کنند. ۸۲ هزار نیرو، پس از پایان آموزش به منطقه عملیات ویژه نظامی اعزام شدند. از این تعداد، بیش از ۴۱ هزار تن به عنوان اعضای واحدهای نظامی مستقر هستند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد که روسیه بعد از یک ماه از تکمیل فرایند جذب نیرو خبر داده و گفته است که یک‌چهارم آنها را به میادین نبرد فرستاده است. این فراخوان نیرو، برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم انجام شد.

در همین حال، ایالات متحده اعلام کرد که ۲۷۵ میلیون دلار کمک نظامی دیگر از جمله تسلیحات، مهمات و تجهیزات موجودی پنتاگون به اوکراین ارسال خواهد کرد و کمک نظامی ایالات متحده به اوکراین در دولت بایدن را به بیش از ۱۸.۵ میلیارد دلار خواهد رساند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن در تلاش است تا قابلیت‌های دفاع هوایی مورد نیاز اوکراین را فراهم کند و دو ضد هوایی پیشرفته اولیه “ناسامز” (NASAMS) آماده تحویل به این کشور در ماه آینده است. او گفت که ایالات متحده همچنین در حال کار با متحدان و شرکای خود است تا سیستم‌های دفاع هوایی خودشان را به اوکراین تحویل دهند.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ادعای مسکو در رابطه با تکمیل شدن فرایند جذب نیرو را زیر سوال برد.

زلنسکی در سخنرانی شبانه تلویزیونی خود گفت که نیروهای روسی “آنقدر ضعیف و غیر آماده و بدون تجهیزات هستند و به طرز وحشیانه‌ای مورد سوءاستفاده فرماندهی قرار می‌گیرند که به ما این امکان را می‌دهد تصور کنیم که به زودی روسیه ممکن است به موج جدیدی از مردم برای اعزام به جنگ نیاز داشته باشد.”

به دنبال سخنان سرگئی شویکو، پوتین از نیروهای ذخیره “به خاطر تعهدشان به وظیفه، برای میهن‌پرستی، برای عزم راسخ آنها برای دفاع از کشورمان، برای دفاع از روسیه که به معنای خانه آنها، خانواده آنها، شهروندان ما، مردم ما است” تشکر کرد.

شویگو و ولادیمیر پوتین در روزهای اولیه فراخوان نیرو به “مشکلات” اذعان داشتند. شویگو گفت که مسائل اولیه در تامین نیروهای تازه بسیج شده از آن زمان حل شده است. پوتین هم گفت که اشتباهات احتمالاً اجتناب‌ناپذیر بوده زیرا روسیه برای مدت زمان طولانی اقدامی در راستای بسیج نیروها نداشته اما اکنون درس‌هایی آموخته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.