stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 449693
  • 09 آبان 1401 - 18:24
1

سردبیر فرازدیلی: خبر مهسا امینی را اول ما زدیم

سردبیر فرازدیلی: خبر مهسا امینی را اول ما زدیم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: مازیار خسروی، سردبیر سایت فرازدیلی درباره انتشار خبر اولیه گفت که فرازدیلی اولین رسانه‌ای بود که درباره مهسا امینی اطلاع‌رسانی کرد.
روایت او در یک رشته‌توییت در توییتر منتشر شد و در ادامه بخشی از این رشته‌تویت را می‌خوانیم: «‏خبرنگار ما به خواست و دستور شخص من، برای تهیه خبر به بیمارستان کسری رفت. خبرنگار ‏ما صبح پنجشنبه ۲۴ شهریور در بیمارستان حاضر شده و با خانواده مهسا امینی گفتگو و از آنچه تا آن لحظه رخ داده بود، گزارش تهیه کردیم. لینک و تصویر خبر منتشر شده در دسترس است.» به گفته‌ی مازیار خسروی «کانال تلگرام روزنامه شرق گزارش ما را در ساعت ۱۸:۲۸ دقیقه پنجشنبه ۲۴شهریور با ذکر منبع بازنشر کرد. چنانکه پیداست برخلاف آنچه در افکار عمومی شایع شده ‎نیلوفر حامدی هیچ نقشی در انتشار خبر اولیه نداشته است و حتی پس از انتشار خبر از آن مطلع شده است.»

سامان موحدی‌راد هم نوشت: در این رشته تویئت قصد دارم به عنوان بخشی از تیم سرویس اجتماعی روزنامه شرق روایتم از پوشش خبری مرگ مهسا امینی در این روزنامه رو بنویسم. اگر این روایت را بخونید حتما در پایان به عبارت «پوشش خبری» می‌خندید. مهسا امینی روز سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه به بیمارستان کسری منتقل شد. اولین خبر از وضعیت مهسا همان شب توسط خبرنگاری که اتفاقی در بیمارستان حاضر بود در استوری اینستاگرامش منتشر شد. این خبرنگار بعدها در موج اول بازداشتی‌های بعد از خاکسپاری مهسا امینی بازداشت و سپس آزاد شد. این خبرنگار اون شب با شنیدن شیون و نگرانی‌های خانواده مهسا از ماجرا باخبر میشه. در روایتی که از آن شب منتشر می‌که اشاره شده که یک دختر در اثر کتک خوردن توسط گشت ارشاد به کما رفته. تصویر استوری نشان می‌ده که در آن لحظه کسی حتی اسم مهسا امینی را نشنیده بود.
این استوری صبح چهارشنبه توجه خبرنگارهای سرویس اجتماعی روزنامه را جلب می‌کنه. نیلوفر حامدی، خبرنگار حوزه زنان روزنامه شرق با هماهنگی سردبیر و مدیرمسئول برای اطلاع از جزئیات خبر در بیمارستان کسری حاضر میشه. نیلوفر در بیمارستان با خانواده مهسا صحبت می‌کنه و روایت‌هایی از ماجرا را برای گزارشش آماده می‌کنه. همچنین در هماهنگی با مدیرمسئول اصل خبر رو به روابط عمومی نیروی انتظامی هم منتقل می‌کنه و ازشون می‌خواد اگه توضیحی وجود داره برای تکمیل گزارش ارائه کنن. این تماس برای خبردار شدن از موضع‌گیری پلیس یکبار دیگه هم توسط دبیر سرویس اجتماعی شرق انجام می‌شه. پلیس در این زمینه می‌گه که هیچ توضیحی در‌ حال‌ حاضر وجود ندارد و به‌زودی بیانیه‌ای منتشر می‌شه.
این تماس برای خبردار شدن از موضع‌گیری پلیس یکبار دیگه هم توسط دبیر سرویس اجتماعی شرق انجام می‌شه. پلیس در این زمینه می‌گه که هیچ توضیحی در‌ حال‌ حاضر وجود ندارد و به‌زودی بیانیه‌ای منتشر می‌شه. نیلوفر حامدی هیچ عکسی از مهسا امینی نگرفته و این مسئله رو در صوتی که همون روز برای دبیر سرویس اجتماعی فرستاده هم توضیح می‌ده (این فایل صوتی موجوده). محمد حسین آجرلو همسر نیلوفر به درستی این روزها می‌گه که اگر نیلوفر این عکس رو گرفته با توجه به اینکه تلفن همراهش در اختیار بازجوهاست اسنادش را منتشر کنن تا همه در جریان واقعیت قرار بگیرند. حوالی ظهر نیلوفر بیمارستان را ترک و به دفتر روزنامه میاد. با تصمیم مدیرمسئول و به دلیل عدم پاسخ پلیس روزنامه هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نکرد. نیلوفر روز چهارشنبه هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نکرد.
خبر مهسا امینی حوالی ظهر چهارشنبه توسط خبرنگارهای دیگه و رسانه‌های رسمی دیگه‌ای منتشر شده. چندتاشون در همین روزها روایت‌های انتشارشون رو اینجا گذاشتند. اولین گزارش روزنامه شرق در رابطه با مهسا امینی روز یکشنبه ۲۷ ماه و پس از خاکسپاری او منتشر شد. این گزارش توسط خبرنگاران گروه اجتماعی «شرق» نوشته و به نام گروه اجتماعی نیز منتشر شد. از این می‌سوزم که نیلوفر حتی اجازه پیدا نکرد یه کلمه درباره مهسا امینی بنویسه و حالا تو زندان این‌ها گیر افتاده. نیلوفر حامدی یا هر خبرنگار آزاده دیگه‌ای اگر اون روز در بیمارستان کسری حاضر بود حتما صدای خانواده امینی را منعکس می‌کرد. این مسئله‌ایه که شکی درش نیست.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.