stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
  • کد خبر : 449744
  • 10 آبان 1401 - 17:54
0

ابوالغیط: شرایط بین‌المللی خطرناک است

ابوالغیط: شرایط بین‌المللی خطرناک است

دبیرکل اتحادیه عرب هشدار داد، وضعیت بین‌المللی خطرناک است زیرا در حال حاضر درگیری میان دو قدرت هسته‌ای است.

قلم | qalamna.ir :

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگویی با شبکه ماهواره‌ای “القاهره” اظهار کرد: وضعیت بین‌المللی خطرناک است زیرا درگیری میان دو قدرت هسته‌ای است و روابط سیاسی داغ‌تر می‌شود.

ابوالغیط در ادامه گفت: یک کشور هسته‌ای به نام روسیه در مقابل یکی از کشورهای شرق اروپا یعنی اوکراین وجود دارد و این کشور یا برای این اقدام نظامی تحریک شده و یا اینکه در چارچوب تقابل میان روسیه و جهان غرب که قدرت‌های هسته‌ای هستند، قرار دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه گفت: پیمان ناتو یک پیمان برخوردار از قدرت هسته‌ای است که تصمیم گرفته از اوکراین حمایت کند و حساب و کتاب‌های اشتباه به فجایع منجر می‌شود و رهبران کشورها در اشتباه هستند، کشورهای اروپایی نیز تحت تاثیر قرار گرفتند چراکه شاهد تظاهرات‌هایی در فرانسه و شرایط اقتصادی بد در برخی کشورهای اروپایی هستیم.

او با تاکید بر اینکه توجه بسیاری به منطقه عربی وجود دارد، گفت: آمریکا به دنبال گفتگویی راهبردی با اتحادیه عرب است و روسیه می‌گوید قصد دارد همایش روسیه و کشورهای عربی را برگزار کند و علاوه بر آن وزیر خارجه هند برای اولین بار در نشست اتحادیه عرب حضور می‌یاید.

ابوالغیط در پایان با اشاره به تنش بی‌سابقه آمریکا با کشورهای حوزه خلیج (فارس) و اوپک پلاس و نیز بازگشت تدریجی انرژی هسته‌ای در کشورهای عربی به ویژه مصر، گفت: بحران روسیه-اوکراین تاثیری بر منطقه داشته است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.