stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 44982
  • 19 فروردین 1399 - 13:17
0
دکتر بازوند:

اصناف با بستن مغازه‌های خود به رفع بحران کرونا کمک کنند/ پیگیری برای رفع مشکلات مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی اصناف

اصناف با بستن مغازه‌های خود به رفع بحران کرونا کمک کنند/ پیگیری برای رفع مشکلات مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی اصناف
استاندار کرمانشاه از پیگیری برای رفع مشکلات مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی اصناف خبر داد و عنوان کرد: از فعالان بخش خصوصی از جمله اتاق اصناف و اتاق بازرگانی می‌خواهیم پیشنهاداتی که برای حمایت از این بخش دارند را اطلاع دهند تا بتوانیم به عنوان مصوبات ستاد کرونا آن را پیگیری کنیم. تلاش می‌کنیم در کنار همکاری که اصناف دارند، ما نیز بیشترین حمایت را از آنها داشته باشیم، زیرا تمام مشکلاتی که بازاریان در این شرایط با آن مواجهند را درک می‌کنیم.
قلم | qalamna.ir :

دکتر هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه امروز (۱۹ فروردین) با اصناف و بازاریان کرمانشاه، با اشاره به جهان شمولی بیماری کرونا و بی‌سابقه بودن آن در سالیان اخیر، اظهار کرد: هر کشوری بر اساس سیاست‌های خاص خود از جمله قرنطینه، حکومت نظامی و… با این بیماری برخورد کرده، اما ایران تنها کشوری بود که از ابزار درخواست همکاری از مردم و اطلاع‌رسانی استفاده کرد.

بازوند از عملکرد مناسب این شیوه مدیریت بیماری در کشور یاد کرد و و افزود: اقداماتی که انجام شده بیش از ۷۵ درصد موفقیت به همراه داشته و امیدواریم از این به بعد نیز با مشارکت خود مردم بحران را پیش ببریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در کرمانشاه نیز همزمان با سراسر کشور رویکرد مقابله با کرونا با جدیت پیگیری شد، یادآوری کرد: نقشه راه مقابله با این بیماری را تا نیمه اردیبهشت امسال تدوین کرده ایم و در این نقشه راه وظیفه هر بخش از جمله مردم، مسئولین و… مشخص است.

بازوند معتقد است، اگرچه وضعیت شیوع این بیماری قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است شاهد یک پیک ناگهانی باشیم، اما اقداماتی که انجام شده تا کنون موفقیت نسبی را در کرمانشاه به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۸۰ تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی در استان آماده است، این تعداد تخت را برای شرایط کنونی بیماری در استان کافی دانست و تاکید کرد: هم اکنون حدود ۱۲۵ تا ۱۳۵ فرد بستری داریم و آمار ورودی و خروجی نیز برای هر روز متفاوت است، بعنوان مثال روز گذشته ورودی بستری بیماران کرونایی در استان سه نفر و افراد ترخیص شده ۱۷ نفر بود.

وی همچنین از نیاز استان به حدود ۳۵۰ هزار ماسک در روز برای ایام پیک بیماری نیز یاد کرد و گفت: از این تعداد حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار عدد نیاز بخش درمان است که چون این افراد در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا هستند، اولویت تامین ماسک با آنها است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در گذشته حتی یک واحد تولید ماسک در استان نداشتیم، افزود: با اقدامات جهادی که با همکاری دستگاه‌های مختلف و تلاش شبانه‌روزی آنها انجام شد هم اکنون روزانه ۶۵ تا ۷۰ هزار عدد ماسک مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی در استان تولید و بیش از ۱۰ هزار ماسک نیز به شیوه‌های دیگر تولید می‌شود.

بازوند پیش‌بینی کرد میزان تولید ماسک در استان تا پایان فروردین به ۹۰ هزار عدد در روز و در صورت نیاز و بروز پیک بیماری حتی به ۳۰۰ هزار عدد در روز هم برسد.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، تا کنون هم نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار عدد ماسک در استان توزیع و مصرف شده است.

وی در ادامه از خسارت‌های قابل توجه اقتصادی بیماری کرونا در کنار پیامدهای حوزه سلامت، اجتماعی و فرهنگی آن یاد کرد و گفت: اگرچه اقتصاد ایران در گذشته از تحریم‌های ناجوانمردانه تاثیرات منفی پذیرفته بود، اما بحران کرونا این پیامدها را تشدید کرد و میزان دقیق خسارات اقتصادی وارد شده در دوران پساکرونا مشخص خواهد شد.

بازوند از مختل شدن حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد فعالیت‌های حوزه حمل و نقل در کشور و به تبع آن استان کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: در گذشته حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ پرواز هفتگی در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شد که اکنون بسیاری از این پرواز لغو شده و به ۱۰ تا ۱۲ پرواز در هفته رسیده و حوزه حمل و نقل زمینی و… نیز تاثیرات زیادی پذیرفته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اصناف و بازار نیز از حوزه‌های دیگری بودند که تحت تاثیر پیامدهای جدی کرونا قرار گرفتند، اظهار کرد: برای قطع زنجیره بیماری کرونا همچنان نیازمند مشارکت جدی اصناف هستیم، وگرنه به پیک بیماری می‌رسیم.

بازوند از همکاری همیشگی بازاریان در ایام سیل، زلزله و خصوصا زمان جنگ یاد کرد و ادامه داد: امروز هم نیاز داریم اصناف با بستن مغازه‌های خود به رفع این بحران کمک کنند.

وی بر لزوم کاهش حداکثری ارباب رجوع در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم در کنار همکاری که اصناف دارند، ما نیز بیشترین حمایت را از آنها داشته باشیم، زیرا تمام مشکلاتی که بازاریان در این شرایط با آن مواجهند را درک می‌کنیم.

استاندار کرمانشاه از پیگیری برای رفع مشکلات مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی اصناف خبر داد و عنوان کرد: از فعالان بخش خصوصی از جمله اتاق اصناف و اتاق بازرگانی می‌خواهیم پیشنهاداتی که برای حمایت از این بخش دارند را اطلاع دهند تا بتوانیم به عنوان مصوبات ستاد کرونا آن را پیگیری کنیم.

بازوند اجرای مصوبات ستاد کرونا را برای همه دستگاه‌ها ضروری خواند و گفت: با هر دستگاهی که به این مصوبات پایبند نباشد، برخورد می‌شود.

وی بر لزوم تامین امنیت اصناف در شرایط کنونی هم تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع را در جلسه شورای تامین بررسی خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه در پایان به بازگشایی برخی از مشاغل کم خطر از ۲۳ فروردین بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم لیست دقیق این مشاغل حداکثر تا فردا نهایی شود.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.