stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 450483
  • 24 آبان 1401 - 14:15
0

روز متعادل بورس؛ پایان استراحت شاخص کل؟

روز متعادل بورس؛ پایان استراحت شاخص کل؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شاخص کل بورس تهران امروز سه‌شنبه ۲۴ آبان ماه با گام کوتاه ۰٫۱۳ درصدی، هزار و ۸۱۹ واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۹۹۳ واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن درست مانند نماگر اصلی رفتار کرد و توانست با رشد ۹۸۵ واحدی به ایستگاه ۳۹۹ هزار و ۸۰۱ برسد.

بازار امروز شاهد دو فاز معاملاتی بود. در گام اول با شروع دادوستد سهام طرف تقاضا قوی‌تر ظاهر شد و توانست موجب رشد ۰٫۲۱ درصدی شاخص شود. اما از ساعت ۱۰ تا پایان بازار به یکباره عرضه‌ در بازار زیاد شد و رشد شاخص کل را تنها به ۰٫۱۳ درصد محدود کرد. ارزش معاملات بازار سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش با کاهش چشمگیر نسبت روزهای پیش به ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رسید. ۲۷۷ میلیارد تومان نیز خروج پول حقیقی از معاملات بورس رقم خورد. همچنین ۳۳۰ نماد مثبت و ۲۷۸ نماد منفی نقشه بورس تهران را در روز جاری شکل دادند.امروز نمادهای خودرو، بفجر، وغدیر، فارس، وامید، فملی، وحکشتی و شتران بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای پارس، ومعادن، شبندر، وبملت، شفن و وصندوق نیز توانستند تاثیر منفی روی شاخص کل بگذارند.

در سوی دیگر بازار نمادهای شگویا، شجم، زاگرس، صبا، مادیرا و پخش تاثیر مثبت روی شاخص کل فرابورس داشتند اما فغدیر، فزر، اتکای، تماوند و غصینو توانستند تاثیر منفی روی این شاخص بگذارند.بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها متعلق به نمادهای شبندر، وبملت، شپنا، بپاس، آریان، خودرو و فولاد بود. وسالت، خوساز، بتک، آبین و فنفت بیشترین صف فروش نمادها را به خود اختصاص دادند. بیشترین صف خرید متعلق به نمادهای شپلی، مادیرا، حتوکا، حشکوه و گدنا بود.

سنتیمنت مثبت امروز بورس
بورس امروز پس از دو روز قرمز، سبزپوش شد تا برخی سخن از پایان استراحت شاخص به میان ‌آورند. اما به گفته کارشناسان دو صندوق قابل معامله دارا و پالایش تاثیر مهمی بر بازار سرمایه دارند و برای تعیین فضای حاکم بازار اهالی بازار سرمایه، گوشه نگاهی به تابلو معاملات این دو نماد دارند.

تعیین بازارگردان برای پالایش یکم و شروع به کار آن از امروز عمده تاثیر مثبت بر جو امروز به خصوص در شروع معاملات بود. بازارگردان با در اختیار گرفتن صدور و ابطال واحد‌ها و نظم دادن به معاملات این صندوق می‌تواند تاثیر بسزایی در روند این نماد بگذارد. همچنین کارشناسان عقیده دارند چشم انداز مثبتی تا ارزش ذاتی این صندوق (NAV) وجود داردهمچنین امروز خبری مبنی بر انتشار اوراق تبعی که بین اهالی بازار به بیمه کردن سهام شهرت دارند برای صندوق‌های با درآمد ثابت از سمت صندوق تثبیت بازار سرمایه منتشر شد که هدف توانست مقداری آرامش را به بازار منتقل کند. به طور کلی اگر پول در صندوق‌های با درآمد ثابت هم باشد شانس بالاتری برای ورود همین سرمایه‌ها به بورس وجود دارد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.