stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 450843
  • 30 آبان 1401 - 14:15
0

پنتاگون با نگاه به چین و روسیه، تسلیحات فراصوت را توسعه می‌دهد

پنتاگون با نگاه به چین و روسیه، تسلیحات فراصوت را توسعه می‌دهد

مدیر برنامه سیستم‌های استراتژیک نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا گفت، واشنگتن قصد دارد سرعت آزمایش و تحقیقات تسلیحات مافوق صوت را افزایش دهد تا با روسیه و چین در این زمینه همگام شود.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، آدمیرال «جانی وولف» مدیر برنامه سامانه‌های استراتژیک نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه گفت: تا همین اواخر، هیچ محرک واقعی برای ما وجود نداشت که آن فناوری را دریافت کرده و آن را در یک سیستم تسلیحاتی قرار دهیم. نیاز ما تا آن حد نبود. اکنون نیاز ما در این حد است و برای همین ما فوریت آن را حس می‌کنیم که به دنبال آن برویم.  

این مقام آمریکایی در رابطه با دو آزمایش موشکی مافوق صوت ماه گذشته ارتش آمریکا برای جمع‌آوری داده‌ها برای توسعه تسلیحات مافوق صوت، گفت که چین و روسیه سلاح‌هایی ساخته‌اند که ایالات متحده آنها را در اختیار ندارد.

براساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره، پنتاگون در سال مالی جدید که از اول اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد، ۴.۷ میلیارد دلار برای چنین تحقیقاتی درخواست کرد که در مقایسه با ۳.۸ میلیارد دلار در سال مالی گذشته که در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید، افزایش یافته است. ارتش ایالات متحده قصد دارد تا در اوایل سال آینده تسلیحات مافوق صوت دوربرد تولید کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.