stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 450916
  • 01 آذر 1401 - 14:16
0

پایان بورس امروز ؛ آغاز سرد آذرماه

پایان بورس امروز ؛ آغاز سرد آذرماه
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بورس تهران در اولین روز از آذرماه با عملکرد متضاد شاخص کل و شاخص‌ کل هم‌وزن مواجه شد. نماگر اصلی بازار سرمایه با افت ۹۳۹ واحدی در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۵۸ واحد توقف کرد. تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز سه شنبه در روز آغازین آخرین ماه پاییز ۱۴۰۱ با افت اندک ۰.۱ واحدی، ۹۳۹ واحد کاهش یافت و به محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۵۸ واحد تنزل پیدا کرد.

نماگر هم‌وزن بورس اما که نماینده یکسان همه شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است، خلاف جهت شاخص کل حرکت کرد و به واسطه عملکرد نسبتا بهتر برخی سهام کوچک بازار، با گام کوتاه ۰.۳ درصدی، تنها هزار و ۱۵ واحد افزایش یافت. شاخص یادشده در ارتفاع ۴۰۵ هزار و ۴۵۸ واحدی به کار خود در روز جاری پایان داد.
ارزش معاملات بازار سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش به ۲ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان رسید. بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حاکی از ورود ۱۶ میلیاردی سرمایه در جریان دادوستدهای روز جاری است. همچنین ۳۵۱ نماد مثبت و ۲۸۱ نماد منفی در تابلوی معاملات امروز به چشم می‌خورد.

امروز نمادهای فولاد، شپنا، شتران، فملی، شبندر، نوری، کگل، حکشتی و ذوب بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای خساپا، خبهمن، فایرا، خودرو، پرداخت و وساپا دربردارنده بیشترین تاثیر مثبت روی شاخص کل بودند.در سوی دیگر بازار نمادهای زاگرس، صبا، دی، شبصیر، ددانا و کاسپین بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل فرابورس داشتند اما شراز، غصینو، خدیزل، وهور و دماوند توانستند تاثیر منفی روی این شاخص بگذارند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای خساپا، وساپا، فایرا، غپینو، گدنا، شراز و خبهمن بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش، وسالت برای دهمین روز کاری متوالی در صدر بیشترین‌ ارزش صف فروش قرار گرفت؛ در ادامه لیست نمادهای سفاسی، تپسی، واحصا و بتک قرار دارند. بیشترین ارزش صف خرید متعلق به نمادهای خساپا، وسدید، خفولا، کهرام و ثمسکن بود.

سردی پاییز بر بورس حاکم شد
در فاز ابتدایی معاملات روز جاری نمای ارزش معاملات خرد بازار به میزان چشمگیری نسبت به روزهای گذشته کاهش یافت. این کاهش احتمالا ناشی از ابهام اهالی بازار سرمایه در اتفافات روز گذشته در سازمان بورس بود.
در فاز دوم اما با افزایش تقاضا در گروه خودرو بازار جانی تازه گرفت و اکثر گروه‌های بازار از منفی به سمت مثبت حرکت کردند. گروه خودرو از گذشته تا کنون لیدر بازار سرمایه بوده و هر زمان با افزایش تقاضا یا عرضه مواجه می‌شود، بر اکثر سهام اثرگذار واقع می‌‌شود.خبر اختصاص سه میلیارد دلار به واردات دارو که توسط خاندوزی، وزیر اقتصاد، اعلام شد توانست تاثیر اندکی بر جریان معاملات این گروه بگذارد. برخی سهام این گروه پس از اعلام این خبر در رنج مثبت و نزدیک به صف خرید معامله شدند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.