stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
  • کد خبر : 452188
  • 22 آذر 1401 - 14:15
1

کشورهای گروه ۷ توانایی‌های نظامی اوکراین را تقویت می‌کنند

کشورهای گروه ۷ توانایی‌های نظامی اوکراین را تقویت می‌کنند

هم‌زمان با اینکه رهبران گروه هفت متعهد شدند تا توانایی‌های نظامی کی‌یف را با تمرکز بر پدافند هوایی تقویت کنند، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین مدعی شد، موشک‌ها، توپخانه‌ها و پهپادهای روسی اهدافی را در شرق و جنوب اوکراین مورد اصابت قرار دادند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار تانک‌های مدرن، تسلیحات دوربرد و توپخانه‌ای جهت مقابله با روسیه شد، رهبران گروه هفت وعده دادند تا “نیازهای ضروری اوکراین” را برطرف کنند.

زلنسکی همچنین از رهبران این گروه خواست تا به صورت مجازی جلسه‌ای تشکیل دهند تا از ایده‌اش مبنی بر تشکیل “نشست صلح جهانی” جهت بازگرداندن صلح به اوکراین حمایت کنند.

این نشست بر روی اجرای برنامه ۱۰ بندی صلح اوکراین متمرکز خواهد شد و از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به درخواست کی‌یف مبنی بر “خروج تمامی نیروهای روسیه از اوکراین” اشاره کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین از رهبران گروه هفت درخواست کرد، با توجه به کمبود شدید انرژی و شروع فصل سرما در این کشور، درخصوص دو میلیارد متر مکعب گاز طبیعی اضافی به کی‌یف کمک کنند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس روز دوشنبه گفت، از ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین جهت هدف قرار دادن موشک‌های روسی که زیرساخت‌های اوکراینی را هدف قرار داده‌اند، استقبال می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا هم روز یکشنبه طی گفت‌وگو با همتای اوکراینی‌اش خاطرنشان کرد، اولویت واشنگتن “ارتقای سیستم دفاع هوایی اوکراین” است.

درخصوص تازه‌ترین حملات، مقامات نظامی اوکراین روز دوشنبه ادعا کردند، توپخانه روسیه حدود ۲۰ شهرک را در اطراف شهر ویران شده باخموت تخریب کرده و “گلوله باران گسترده‌ای” در شهر خرسون که ماه گذشته میلادی توسط نیروهای اوکراینی آزاد شد، صورت گرفت.

رویترز به طور مستقل قادر به تایید این ادعاها نیست.

پس از وعده‌های گروه هفت مبنی بر ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، وزرای خارجه اتحادیه اروپا هم توافق کردند تا دو میلیارد یورو را به کمک‌های نظامی برای اوکراین اختصاص دهند. آن‌ها تاکید کردند، در آینده احتمالا بودجه بیشتری را نیز اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.