stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 452610
  • 29 آذر 1401 - 11:36
3

کشتار غیر مجاز در سطح معابر خوزستان زیر نظر دامپزشکی نیست

کشتار غیر مجاز در سطح معابر خوزستان زیر نظر دامپزشکی نیست
خوزستان - مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: کشتار غیر مجاز به هیچ عنوان تحت نظارت کارشناسان بهداشتی دامپزشکی صورت نمی‌پذیرد و مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان نیست.
قلم | qalamna.ir :

مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به وجود ۳ کشتارگاه دام تمام صنعتی در استان و استاندارد سازی بیش از ۹۰ درصدی کشتارگاه‌های سنتی در شهرستان‌های استان گفت: که این کشتارگاه‌ها مطابق با دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در خصوص گوشت بهداشتی و سالم تجهیز شده اند.

او در خصوص ناهنجاری اجتماعی بهداشتی کشتار غیر مجاز دام در سطح معابر و جاده‌های استان افزود: جمع آوری پدیده کشتار غیر مجاز در سطح معابر مستلزم همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط در این حوزه است.

کنارکوهی ادامه داد: ما به صورت روزانه و هفتگی در حال رصد و نظارت این افراد هستیم بطوریکه در ۸ ماهه امسال ۳۰۰ مورد پرونده متخلفین بهداشتی در حوزه کشتار غیر مجاز دام تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع گردید.

مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به آثار منفی این معضل اجتماعی که در جامعه نیز بازتاب دارد عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و در به تبع آن مرکز بهداشت استان در این امر مهم هم سو با ما در حال همکاری هستند بطوریکه برخی پرونده‌های قضایی تشکیل شده با همکاری و همراهی آن‌ها بود.

این مقام مسئول هر کشتاری که خارج از از چرخه نظارت کارشناسان دامپزشکی صورت می‌گیرد را باعث افزایش شیوع و بروز بیماری‌های مشترک در بین انسان و حیوان دانست لذا از شهروندان خواست که با خرید نکردن از این افراد دامپزشکی را در برچیدن این معضل یاری نمایند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.