stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024
  • کد خبر : 453420
  • 13 دی 1401 - 14:16
1

بایدن مذاکره با سئول درباره «رزمایش‌های هسته‌ای مشترک» را رد کرد

بایدن مذاکره با سئول درباره «رزمایش‌های هسته‌ای مشترک» را رد کرد

جو بایدن این موضوع را که پنتاگون با سئول بر سر “رزمایش‌های هسته‌ای مشترک” در حال مذاکره است، رد کرد؛ مساله‌ای که سوالات زیادی را برانگیخت زیرا رئیس‌جمهور کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که این گفت‌وگوها در حال انجام است.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از راشا تودی، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه هنگام بازگشت از تعطیلات در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مذاکراتی درخصوص رزمایش‌های هسته‌ای مشترک با کره جنوبی دارد، بدون شرح جزئیات گفت: «خیر».

علی‌رغم این انکار مختصر و کوتاه جو بایدن، یون سوک-یول، رئیس‌جمهوری کره جنوبی اخیرا به یک روزنامه محلی گفت که این کشور و آمریکا در حال رایزنی پیرامون روش‌هایی هستند تا رزمایش‌های هسته‌ای مشترکی را جهت واکنش به موشک‌ها و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی انجام دهند.

رئیس جمهور کره جنوبی طی همین مصاحبه بیان داشت: تسلیحات هسته‌ای به آمریکا تعلق دارند؛ اما برنامه‌ریزی، اشتراک اطلاعات، رزمایش‌ها و مانورها باید مشترکا توسط کره جنوبی و آمریکا اجرا شوند. همچنین واشنگتن درباره این طرح “نظری نسبتا مثبت” دارد.

با این حال، کیم اون-های، سخنگوی دولت کره جنوبی گفت: اظهارات جو بایدن توسط خبرنگار رویترز کوتاه شد و از بایدن پرسیده شد که “آیا آمریکا و کره جنوبی در رابطه با رزمایش‌های جنگ هسته‌ای مذاکره می‌کنند”، البته که در این موارد ما چاره‌ای جز جواب “خیر” نداریم.

این سخنگو در پایان بدون شرح جزئیات تاکید کرد: مقامات آمریکا و کره جنوبی پیرامون این رزمایش‌ها در حال رایزنی و گفت‌وگو هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.