stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 454177
  • 26 دی 1401 - 13:08
3

مشترکان خانگی گاز، مصرف کننده بیش از ۷۵ درصد گاز تولیدی کشور

مشترکان خانگی گاز، مصرف کننده بیش از ۷۵ درصد گاز تولیدی کشور
خوزستان - مدیرعامل شرکت گاز خوزستان اظهار داشت: با کاهش بی سابقه دما، بیش از ۷۵ درصد مجموع گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف شده است.
قلم | qalamna.ir :

نادرقلی زری میدانی مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با اشاره کاهش محسوس دما در خوزستان اظهار کرد: براساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و اداره کل هواشناسی استان، روز‌های سردی را پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه کاهش دما در نیمه شمالی و مناطق کوهستانی و سردسیر کشور محسوس‌تر بوده است، افزود: براساس گزارش‌های دریافتی، سرمای هوا در یک دهه اخیر بی سابقه بود و انتظار می‌رود مشترکان به ویژه در بخش خانگی مدیریت مصرف گاز را در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول کاهش محسوس دما را عامل افزایش چشمگیر مصرف گاز در استان به ویژه از سوی مشترکان خانگی دانست و ادامه داد: در هفته قبل سهم مصرف گاز در این بخش به بیش از ۷۵ درصد مجموع گاز تولیدی کشور و معادل حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب رسیده که رقم قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان اضافه کرد: از ابتدای آذرماه و شرکت ملی گاز کشور و استان تهمیداتی را برای روز‌های سرد براساس پیش بینی‌ها انجام دادند و تاکنون از لحاظ توزیع و مصرف گاز مشکلی گزارش نشده است، ولی انتظار می‌رود به منظور جلوگیری از بروز مشکل و افت فشار و حتی قطع گاز در شمال کشور، مشترکان خانگی در استان در مصرف گاز صرفه جویی کرده و به پویش “یک خانه، یک اتاق گرم” بپیوندند.

این مقام مسئول دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را دمای مطلوب و آسایش اعلام کرد و گفت: هموطنان باید لباس گرم بپوشند و درصورت گرم شدن فضای اتاق، بجای باز کردن در‌ها و پنجره ها، دمای بخاری و شوفاژ را کم کنند، همچنین هنگام حضور نداشتن نداشتن در منزل وسایل گرمایشی را خاموش کنند تا دیگر مشترکان در مناطق سردسیر از نعمت گاز محروم نشوند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.