stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 455220
  • 13 بهمن 1401 - 14:15
0

دست رد عباس به طرح امنیتی آمریکا

دست رد عباس به طرح امنیتی آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در دیدار خود با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله، طرح امنیتی کشورش برای کنترل دوباره تشکیلات خودگردان بر جنین و نابلس را ارائه کرد اما طرف فلسطینی آن را به دلیل برخی ملاحظات نپذیرفت.

قلم | qalamna.ir :

سایت عبری زبان “واللا” یک روز پس از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله، به نقل از برخی مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد، بلینکن در این دیدار عباس را برای پذیرش طرح امنیتی آمریکا با هدف کنترل دوباره تشکیلات خودگردان بر جنین و نابلس تحت فشار گذاشت.

بر اساس گزارش‌ها دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دنبال راه‌هایی برای مهار تنش فعلی در کرانه باختری است و نگران این است که این وضعیت به انتفاضه سوم تبدیل شود.

برخی مقامات ارشد آمریکایی و اسرائیلی بر این باور هستند که خارج شدن کنترل امنیتی شمال کرانه باختری از دست تشکیلات خودگردان دلیل اصلی تنش فعلی است.

برخی مسؤولان عالی رتبه آمریکایی و اسرائیلی گفته‌اند در جریان دیدار بلینکن و عباس در رام‌الله، وزیر خارجه آمریکا به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، “مهمترین گامی که تشکیلات خودگردان باید برای توقف تنش بردارد، تایید و اجرای طرح امنیتی است که ژنرال مایک فنزل، هماهنگ‌کننده امنیت عمومی آمریکا تدوین کرد، این طرح شامل طرحی برای تشکیلات خودگردان جهت کنترل دوباره بر جنین و نابلس و نیز ایجاد یک نیروی ویژه فلسطینی است که برای رویارویی با گروه‌های مسلح در شهرهای جنین و نابلس و تسلیم کردن آنها آموزش داده شده و به این دو شهر اعزام می‌شوند”.

براساس این گزارش ژنرال فنزل طرح خود را به تل‌آویو و تشکیلات خودگردان ارائه کرد و در حالی که اسرائیل حمایت خود را از این طرح اعلام کرد، تشکیلات خودگردان یک سری ملاحظات را ارائه کرده و پاسخ مثبتی نداد.

برخی منابع آگاه از این موضوع نیز اظهار داشتند که فلسطینی‌ها از این مساله ناخرسند هستند که این طرح به اسرائیل هیچ خواسته‌ای را همانند کاهش فعالیت ارتش اسرائیل در منطقه الف کرانه باختری تحمیل نمی‌کند.

فلسطینی‌ها به طرف آمریکایی تاکید کردند، زمانی که ارتش اسرائیل در طول شب مردم را به قتل می‌رساند، نمی‌توان در روز کار کرد.

در طول چند روز قبل از سفر بلینکن به اراضی اشغالی و رام‌الله، به دلیل یورش پنج‌شنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین به بهانه بازداشت برخی چهره‌های تحت تعقیب و به شهادت رساندن ۹ فلسطینی از ساکنان این اردوگاه و زخمی کردن تعداد دیگری از آنها و در ادامه در عملیات مقاومت علیه اسرائیلی‌ها در پاسخ به این جنایت، تنش بسیار شدیدی در کرانه باختری و قدس شکل گرفت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.