stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
  • کد خبر : 455769
  • 24 بهمن 1401 - 13:33
2

رهاسازی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان در سال جاری

رهاسازی ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در تالاب شادگان در سال جاری
خوزستان - معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی بومی (بنی، شیربت، گطان، عنزه، برزم) طی ۳ مرحله در تالاب شادگان رهاسازی شده است.
قلم | qalamna.ir :

مرتضی سوری معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان در حاشیه مراسم سومین مرحله رهاسازی بچه ماهیان بومی در تالاب شادگان که با حضور بخشدار دارخوین، روسای ادارات محیط زیست و شیلات شادگان، رئیس گروه بازسازی و مدیریت ذخایر آبزیان و کارشناسان شیلات استان و جمعی از صیادان محلی برگزار شد عنوان کرد: امروز ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی بومی در تالاب شادگان رهاسازی شده است و استمرار این عملیات گام موثری در بازسازی ذخایر آبزیان استان محسوب می شود.

این مقام مسئول به نتایج مثبت این طرح طی سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: اهداف اجرای عملیات را حفظ ذخایر بومی، تامین پروتئین جوامع محلی، ایجاد اشتغال، درآمدزایی و جلوگیری از مهاجرت مردم حاشیه تالاب است.

وی با تاکید بر اینکه صیادان محلی از روش های مجاز صید استفاده کنند؛ تصریح کرد: معیشت خانوارهای بهره‌بردار روستایی به این تالاب وابستگی دارد و استفاده از الکتروشوکرها و شیوه های غیراستاندارد صید اثرات زیانباری بر آبزیان و خصوصاً تالاب ها خواهد داشت.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.