stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
  • کد خبر : 455772
  • 24 بهمن 1401 - 14:10
4

کشت چغندر قند در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر خوزستان

کشت چغندر قند در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر خوزستان
خوزستان - مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار داشت: در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر خوزستان و در تناوب با این گیاه جادویی، چغندر قند کشت شده است.
قلم | qalamna.ir :

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به نقش تناوب زراعی در مزارع نیشکر خوزستان اشاره کرد و اظهار کرد: اجرای این الگوی کشت نقش مهمی در حاصلخیزی خاک و محیا کردن شرایط برای کشت نیشکر در سال بعد ایفا می‌کند.کشت چغندر قند در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر خوزستان

وی با بیان اینکه تناوب زراعی دارای منافع پنهان است، افزود: در مزارع نیشکر، پس از برداشت این گیاه جادویی، گندم و کلزا کاشته می‌شود، اگرچه تمایل به کشت چغندر قند به مقدار زیاد نیز داریم، اما کارخانه‌های تولید قند ظرفیت پذیرش محصول تولیدی ما را ندارند.

ناصری با اشاره به انعقاد قرارداد با کارخانه قند اهواز، ادامه داد: در ۲۰۰ هکتار از اراضی نیشکر کشت و صنعت دهخدا و در تناوب با این محصول، چغندر قند کشت شده است، البته ظرفیت افزایش سطح زیر کشت تا ۲ هزار هکتار وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کار‌های مربوط به خرید ۳۰ درصد سهام کارخانه قند شهدای دزفول از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی درحال انجام است، اضافه کرد: به دلیل برخورداری از سهام، امکان انتقال محصول تولیدی به این کارخانه فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می‌گوید: باتوجه به اثر‌های محصول چغندر قند بر نیشکر دارد، تمایل داریم قبل از کشت نیشکر، حداقل به مدت یکسال محصول چغندر قند را کشت کنیم تا علاوه بر افزایش تولید قند در استان خوزستان، شاهد بهبود شرایط کشت نیشکر باشیم.

چغندر قند یکی از چند محصول راهبردی غیر نیشکری صنعت نیشکر خوزستان است که برای نخستین بار در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی آیشی کشت و صنعت نیشکر دهخدا کشت شده و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲برداشت خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.