stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 456014
  • 28 بهمن 1401 - 17:53
1

طرح محرمانه حماس برای هدایت نبرد با رژیم صهیونیستی

طرح محرمانه حماس برای هدایت نبرد با رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری زبان اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) طرح محرمانه‌ای را برای رهبری جنگ با رژیم صهیونیستی و ادغام حبهه‌های نبرد با این رژیم پیش می‌برد.

قلم | qalamna.ir :

روزنامه عبری هاآرتص امروز جمعه اعلام کرد که حماس درصدد فعال کردن فعالیت‌های خود چه در غزه و چه در خارج از آن و راه اندازی یک کمپین چند وجهی است و در آن به دنبال مردان جوان مستقلی است که به هیچ جناح و گروهی وابسته نیستند تا به واسطه آنها درگیری را رهبری کرده و چالشی برای اسرائیل ایجاد کنند.

این روزنامه افزود که حماس در آینده و در صورت لزوم ممکن است برای ادغام جبهه‌های دیگر مانند غزه و اردوگاه‌های آوارگان در جنوب لبنان تلاش کند.

طبق این گزارش، این جنبش از ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل آگاه است و از این رو در حال توسعه استراتژی خود در کرانه باختری و قدس اشغالی است.

هاآرتص نوشت: جنبش حماس تشکیلات خودگردان فلسطین را «فاسد» و منفور حتی در میان فلسطینی‌های کرانه باختری و قدس می‌داند و این درحالی است که اسرائیل با دولت راست افراطی فعلی خود در بحران‌های شدید سیاسی غوطه‌ور بوده و همبستگی جهانی با آن در حال کاهش است.

«آموس هارئیل» خبرنگار و کارشناس مسائل نظامی هاآرتص در این باره به اظهارات اخیر صالح العاروری، معاون رسیس دفتر سیاسی حماس در جریان همایشی در غزه اشاره می‌کند که در آن خواستار تداوم حملات به اسرائیلی‌ها در کرانه باختری شد و گفت: ما در آستانه پیاده سازی یک کمپین راهبردی مقدس علیه اسرائیل هستیم، به ویژه اینکه شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای در حال حاضر بسیار مناسب است.

هارئیل در این باره گفت: مبارزه فلسطینی‌ها ممکن است که حول دو محور قدس و اسرای فلسطینی باشد که ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی اسرائیل با انجام اقدامات تحریک آمیز درحال شعله‌ور کردن درگیری در این راستا است.

وی افزود: دستگاه امنیتی اسرائیل وقوع درگیری را حتمی می‌داند و در این زمینه فقط مساله زمان مطرح است. شمال کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس با وجود کاهش حملات از آنجا همچنان کانون اصطکاک نظامی هستند و تمرکز بیشتر بر حملاتی است که در قدس انجام می‌شود.

هارئیل ادامه داد، این موج حوادث طولانی‌تر از موج قبلی است که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، چراکه تعداد شهدای فلسطینی بیشتر است و از ابتدای سال جدید میلادی به‌طور میانگین روزانه یک فلسطینی به شهادت رسیده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.