stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 14 May , 2024
  • کد خبر : 457643
  • 10 فروردین 1402 - 14:25
1
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز دزفول:

رعایت شئونات اسلامی در گشت‌های گردشگری دزفول الزامی است

رعایت شئونات اسلامی در گشت‌های گردشگری دزفول الزامی است
خوزستان - این مقام مسئول گفت: رعایت شئونات اسلامی برای اجرای گشت‌های گردشگری شهرستان الزامی است و در صورت بی‌توجهی با متحلف برخورد قانونی می‌شود.
قلم | qalamna.ir :

حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اظهار داشت: اجرای گشت‌های گردشگری غیرمجاز و هنجارشکن که ارزش‌های عرفی، اخلاقی و فرهنگی جامعه محلی و بومی مناطق هدف گردشگری در آن‌ها رعایت نمی‌شود، خلاف مقررات است.

وی ادامه داد: با افرادی که بدون توجه به اصول گردشگری به‌دنبال ابتذال در قالب اجرای گشت گردشگری باشند برخورد جدی خواهد شد.

خادم تأکید کرد: برگزاری گشت‌های غیرمجاز، آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد می‌کند و درصورت مشاهده گشت‌هایی که معیارها، قوانین و موازین شرعی و عرفی‌ای که دید جامعه را نسبت به گشت‌های گردشگری و سفرهای گروهی خدشه‌دار می‌کنند، به صورت جدی برخورد می‌شود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: فعالیت گشت‌های گردشگری در راستای توسعه این صنعت پویا در شهرستان دزفول موضوعی شایسته است و فعالیت هر گشت باید براساس اصول و مقررات حاکم بر اداره میراث‌فرهنگی باشد.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول اظهارکرد: در روزهای گذشته حضور افرادی غیربومی در شهیون که به صورت گروهی و خارج از گشت و بدون مجوز قانونی از این اداره و در حالی که تحت مجوز هیچ‌یک از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مجوزدار نبودند، باعث بی‌احترامی به ارزش‌های دینی و اخلاقی حاکم بر جامعه شدند.

او گفت: اعلام می‌داریم گردشگری با بی‌بندوباری تفاوت دارد و این اداره مخالف چنین برنامه‌هایی است و درصورت مشاهده با هماهنگی مراجع قضایی نسبت به جلوگیری فعالیت آن‌ها اقدام خواهد شد.

خادم از همه گردشگران خواست برای حفظ سلامت خود، گشت‌های گردشگری غیرمجاز را همراهی نکنند و به‌منظور جلوگیری از هرگونه مشکل لازم است متقاضیان به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مراجعه و علاوه بر ثبت‌نام و استفاده از خدمات قانونی، قرارداد مربوط را تکمیل تا تحت پوشش بیمه و تحت نظارت ارگان حامی مرتبط قرار گیرند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.