stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 457876
  • 16 فروردین 1402 - 12:20
2

معاینه ۹۹۰ زائر حج تمتع توسط هلال احمر کرمانشاه

قلم | qalamna.ir :

مدیرعامل این جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: از آغاز معاینه زائران حج تمتع، تاکنون ۹۹۰ زائر در استان ویزیت شده‌اند که پس از انجام معاینه و ویزیت، تست‌های اولیه پزشکی برای زائران ارسال می‌شود.

محمدباقر محمدی، مدیرعامل این جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، اظهار کرد: معاینه پزشکی زائران حج تمتع توسط پزشکان مورد اعتماد سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: پزشکان، با دقت زائران خانه خدا را ویزیت و معاینه می‌کنند. از آغاز معاینه زائران تاکنون ۹۹۰ زائر در استان ویزیت شده‌اند که پس از انجام معاینه و ویزیت، تست‌های اولیه پزشکی برای زائران ارسال می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: افرادی که به معاینات بیشتر نیاز دارند و یا مشکلاتی همچون ناراحتی‌های کلیوی قلبی و عروقی دارند به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند تا در انجام مراسم معنوی حج دچار مشکل نشوند.


براساس تصمیم مرکز پزشکی حج و زیارت، در حج تمتع ۱۴۰۲ برخی از افراد ممنوعیت تشرف دارند و به هیچ وجه نمی‌توانند به این سفر معنوی اعزام شوند. به طور مثال بانوان باردار، بیمارانی که عمل جراحی قلب باز تا سه ماه قبل از اعزام کرده باشند، بیماران دیالیزی و افرادی که ناراحتی شدید کلیوی دارند، افرادی که مبتلا به آلزایمر یا همان فراموشی هستند، مبتلایان به سرطان کنترل نشده یا تحت درمان فعال، بیماران روانی مزم کنترل نشده، افراد مبتلا به بیماری واگیردار یا عفونی کنترل نشده، افراد ناتوان جسمی شدید، سی‌روز پیشرفته (بیماری کبدی)، افرادی که تا ۶ ماه قبل از اعزام دچار سکته قلبی یا مغزی شده باشند و همچنین افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، از جمله موارد ممنوعه برای تشرف به خانه خدا به شمار می‌روند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.